سقف V شکل می تواند انرژی خورشیدی، انرژی باد و آب باران را جمع آوری کند

دانشمندان با طراحی سقفی موفق شده اند که با استفاده از آن نه تنها انرژی خورشیدی و باد، بلکه از باران نیز می توان استفاده کرد. در طراحی این سقف مجموعا از پنج فن آوری مختلف سبز استفاده شده است: پنل خورشیدی فتوولتائیک (PV)، توربین بادی، جمع آوری آب باران / بهره برداری و همچنین روشنایی سقف از طریق آسمان.

ارسال کننده : علی شعبانزاده

ترکیب این فن آوری ها بدون شک باعث محبوبیت آن پس از ارائه به بازار خواهد شد.

سقف به خودی خود به شکل V است؛ صفحات خورشیدی بر روی سقف شیروانی قرار گرفته و توربین های بادی موازات خط الراس سقف هستند. این توربین ها به ژنراتور برق بر روی سقف متصل شده و انرژی نیروی باد را در باتری ذخیره می کنند.

یکی دیگر از ویژگی های جالب این سقف این است که بخشی از آن شفاف است. این شفافیت به روشنایی خانه کمک کرده و به ساکنین اجازه می دهد از نور روز استفاده کنند و در پول و انرژی صرفه جویی شود. سیستم جمع آوری آب باران از سقف V شکل هم مخازن ذخیره آب راپر می کند و بعدا می توان از آن استفاده هایی نظیر باغبانی یا شستن ماشین داشت و هم به تمیز کردن و خنک کردم سفحات خورشیدی کمک کرد.

آمار نشان می دهد که این سقف  توانایی تولید 21205 کیلووات در ساعت انرژی را در طول سال داراست و انتشار گاز دی اکسید کربن را تا 17750 کیلوگرم پایین می آورد. بازگشت مالی تهیه و نصب این سقف نیز بسیار به صرفه است