دعوت از کارشناسان محیط زیست برای بررسی لایحه هوای پاک

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی برای حل مشکل آلودگی هوا از صاحب‌نظران حوزه محیط‌زیست دعوت کرد نظرات خود را درباره لایحه هوای پاک به این کمیسیون ارائه کنند.

ارسال کننده : حمید نعیمی (کوروش)

مهمانان غرفه ایسنا

علی وقف‌چی اظهار کرد: اعتقاد ما این است که کشور امروز با مشکل فقر فرهنگی روبه‌رو است و ما عملاً از ظرفیت‌های فرهنگی استفاده نمی‌کنیم. در رابطه با آلودگی هوا نیز باید ابتدا یک حرکت عمومی برای مقابله با آلودگی آغاز شود و همه به این نتیجه برسند که باید این سرمایه حیاتی را با حفظ امانت به نسل‌های بعد منتقل کنند.

وی با بیان اینکه حل مشکل آلودگی هوا تنها با تصویب قانون میسر نیست بر لزوم فرهنگ‌سازی در این زمینه تأکید کرد و گفت: امیدواریم لایحه هوای پاک همانطور که کلیاتش در مجلس مصوب شد بعد از رفع نواقص به تصویب نهایی مجلس برسد و از تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور برای داشتن هوایی پاک که حق مردم است استفاده کنیم.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: طبیعتاً مشکل آلودگی هوا به ویژه در بخش‌های غربی و جنوبی کشور صرفاً یک مسئله داخلی نیست بلکه کشورهای همسایه نیز در این زمینه تأثیرگذار هستند اما امیدواریم دولت و وزارت‌خانه‌های خارجه و جهاد کشاورزی و سازمان محیط زیست دست به دست هم دهند و برای حل این مشکل تلاش کنند، اگر هم نیاز به قانون‌گذاری در این زمینه باشد مجلس به کمک این مجموعه‌ها خواهد آمد تا مشکل آلودگی هوا با کمترین تنش حل شود و خلاء های قانونی در این زمینه برطرف شود.

وقف‌چی در پایان یادآور شد: کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در جریان بررسی جزئیات لایحه هوای پاک از سازمان محیط زیست و همه صاحب‌نظران این حوزه دعوت می‌کند تا اگر ایده‌ای در جهت قانون‌گذاری بهتر در این حوزه دارند آن را به ما منعکس کنند.