تولید روزانه 5000 تن زباله در خط ساحلی دریای خزر

فرستنده:فاطمه تابع بردبار

102-31

مدیرکل آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست از تولید روزانه 5000 تن زباله در خط ساحلی دریای خزر خبر داد.

به گزارش خبرنگار «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ محمد درویش در مراسم تفاهم نامه مسیر سبز – ساحل پاک افزود: میزان زباله‌ای که در خط ساحلی دریای خزر تولید می‌شود در ایام نوروز به دو تا سه برابر افزایش پیدا می‌کند که باید با ظرفیت سازی مناسب این مشکل را حل کنیم.

وی ادامه داد: میزان قابل توجهی از تلفات حیات وحش در ایام نوروز بر اثر تردد شدید خودروها در محورهای مبادلاتی رخ می‌دهد که اگر ظرفیت سازی مناسبی انجام شود این تلفات کاهش خواهد یافت.

مدیرکل آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: به همین منظور با فیلمسازان صحبت کرده‌ایم که کلیپ‌های چند دقیقه‌ای را در رابطه با موضوع حیات وحش و تردد خودروها و حفاظت از محیط زیست بسازند تا در رسانه ملی پخش کنیم.

درویش همچنین افزود: از مردم درخواست کرده‌ایم تا هنگام عبور از جاده‌ها سرعت خودروی خود را کم کنند که علاوه بر لذت بردن از چشم اندازهای طبیعت میزان تلفات حیات وحش را نیز کاهش دهند.

وی ادامه داد: شیوه‌ نامه‌هایی نیز با موضوع ترویج سفر مسئولانه به مردم تهیه شده است که برای توسعه اکوتوریسم و آموزش طبیعت گردی توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی در موضوع مدیریت پسماند و حفاظت از محیط زیست مسئله مدیریت است افزود: باید به این سمت پیش برویم که مسافران علاوه بر حضور در طبیعت در جهت حفاظت از محیط زیست تلاش کنند.