شکارچیان بیشتر برای استفاده از گوشت جانور شکار می‌کنند

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین: بیشتر شکارچیان برای استفاده از گوشت جانورانی مانند کل، بز، قوچ، میش و آهو شکار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مهدی طاهری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان گفت: برخی از شکارچیان با شکارچیان بیشتر برای استفاده از گوشت جانور شکار می‌کنندهدف لذت بردن از شکار، حیوانات را در تیررس سلاح‌های خود قرار می‌دهند، اما بیشتر شکارچیان با هدف استفاده از گوشت آنها، به دامان طبیعت می‌روند.

وی افزود: بیشترین تعداد کل و بز استان قزوین در منطقه رودبار الموت غربی، شرقی و طارم سفلی و جانوران دیگر مانند قوچ، میش و آهو در آوج و منطقه حفاظت شده باشگل تاکستان قرار دارند.

طاهری تاکید کرد: این حیوانات از گونه‌های تحت حمایت سازمان حفاظت محیط زیست است و باید با هدف پیشگیری از تخلف‌های صورت گرفته، شهروندان از آسیب رساندن به این حیوانات خودداری کنند.

این مسئول به تعدد شکار خرگوش در حیات وحش نیز پرداخت و افزود: گونه خرگوش سفید و خاکستری نیز از عمده جانورانی هستند که در حیات وحش استان مورد شکار قرار می‌گیرند که با توجه به زادآوری این جانور اگر اقدامات لازم صورت نگیرد شاهد آسیب‌های جدی در محیط زیست خواهیم بود.

به گفته فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان، ۱۲ تیم از محیط بانان برای مقابله با تهدید شکارچیان در مناطق حفاظت شده استان قزوین گشت می‌زنند.