برداشت غیرمجاز آب 500 قطعه ماهی را تلف کرد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قروه از تلف شدن ۵۰۰ قطعه ماهی به دلیل برداشت غیرمجاز و خارج از ظرفیت آب رودخانه در حوزه منطقه آزاد خبر داد.

توفیق زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه اظهار کرد: بحران آب و وضعیت بارندگی‌های اخیر در منطقه باعث کاهش شدید روان‌آب‌های سطحی شده است، همچنین افت جریانات سیلابی و از بین رفتن جریان‌های دائمی و حتی فصلی در رودخانه‌های شهرستان قروه شده است.

وی در ادامه افزود: جدایی از کاهش منابع آبی، کشت محصولات آب‌بر و برداشت‌های غیرمجاز و خارج از ظرفیت رودخانه نیز سبب شده تا کم‌آبی در حوزه قروه بیشتر تشدید شود که رها نکردن حقابه در این حوزه سبب شد تا تعداد زیادی آبزیان در رودخانه‌ها تلف شوند.

وی تصریح کرد: پس از رصد و پیگیری مأموران یگان حفاظت شهرستان قروه یک فرد خاطی که با استفاده از موتور برق اقدام به برداشت غیرمجاز آب رودخانه کرده بود، شناسایی شد.

زارعی تصریح کرد: پس از ضبط و توقیف موتور کف‌کش آب در بستر رودخانه، موضوع صورتجلسه و فرد خاطی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

وی در مورد جرم این فرد متخلف گفت: با توجه به اینکه فرد خاطی دو نوع تخلف در زمینه برداشت بی‌رویه آب مرتکب شده و موجب نابودی ۵۰۰ قطعی ماهی آزاد رودخانه‌ای شده است علاوه بر شرکت آب منطقه‌ای، اداره محیط زیست شهرستان قروه نیز به عنوان شاکی تشکیل پرونده داده است و به مراجع قضائی معرفی شده است.

به گفته رئیس اداره حفاظت محیط زیست قروه، این فرد متخلف در پایین‌دست رودخانه فصلی چم شور با موتور برق و کف‌کش اقدام به برداشت بی‌رویه آب کرده بود که در نهایت موجب مرگ ۵۰۰ قطعه ماهی آزاد رودخانه‌ای شده بود.