۶ شکارچی غیرمجاز در قزوین دستگیر شدند

قزوین – ایرنا – فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: ۶ شکارچی غیرمجاز از ۲۴ ساعت گذشته تاکنون در مناطق حفاظت شده این استان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

۶ شکارچی غیرمجاز در قزوین دستگیر شدندمهدی طاهری روز جمعه با اعلام این مطلب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران محیط بان استان قزوین از ظهر دیروز تاکنون حین گشت زنی در مناطق حفاظت شده زیست محیطی الموت غربی و طارم سفلی مشاهده کردند که این تعداد از شکارچیان در حال شکار گونه‌های جانوری هستند.

وی با بیان اینکه این شکارچیان با خود سلاح شکاری حمل می‌کردند، اظهار داشت: در حین دستگیری متهمان ۶ قبضه سلاح شکاری کشف و ضبط شد که از این میان سه قبضه دارای مجوز و سه قبضه به شکل قاچاق و غیرمجاز مورد استفاده قرار گرفته بود.

طاهری تصریح کرد: با توجه به کشف 2 لاشه گراز در وسایل متهمان و ممنوعیت شکار در این فصل، متخلفان دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی استان معرفی شدند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: از شهروندان استان تقاضا داریم که به منظور حفظ گونه‌های جانوری در استان از هرگونه آسیب، شکار و تهدید حیوانات در طبیعت خودداری کرده و اجازه ندهند تا گونه‌ها با مخاطره روبرو شوند.

استان قزوین دارای سه منطقه حفاظت شده در باشگل تاکستان، طارم سفلی و منطقه الموت است.