شکارچیان ۲ مامور اجرایی محیط زیست ابرکوه را مجروح کردند

یزد- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: شکارچیان متخلف هفته جاری در ابرکوه ۲ مامور اجرایی این شهرستان را مورد ضرب و جرح قرار دادند و از محل متواری شدند.

شکارچیان ۲ مامور اجرایی محیط زیست ابرکوه را مجروح کردند

به گزارش عصر سه شنبه روابط عمومی این اداره کل، نیره پورملائی افزود: مأموران اجرایی محیط زیست ابرکوه هنگام گشت در چارچوب وظایف اداری خود با متخلفان شکار و صید مواجه شدند که متخلفان اقدام به ایجاد تنش در محل کردند و با پرتاب تخته سنگ، علاوه بر آسیب به ۲ مأمور اجرایی، اقدام به تخریب اموال دولتی نیز کردند.
وی با اشاره به حضورش در ابرکوه از ۲ مأمور آسیب دیده عیادت کرد و گفت: در این حادثه، یک مأمور از ناحیه دست چپ دچار شکستگی و دیگری از ناحیه پای راست دچار آسیب و جراحت شدن و متخلفان با شکستن شیشه ماشین دولتی و ضرب و جرح مأموران، شرایط متشنجی ایجاد و از محل متواری شدند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست یزد ادامه داد: موضوع بلافاصله با هماهنگی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ابرکوه و پلیس امنیت نیروی انتظامی استان یزد ، تحت پیگیری و اقدام قضایی قرار گرفت.
پورملائی وضعیت جسمی مأموران آسیب دیده را مساعد ذکر کرد و گفت: موضوع تا حصول نتیجه و احقاق حقوق سازمان حفاظت‌ محیط زیست، به جد، تحت پیگیری است.

شهرستان ابرکوه ۵۵ هزار هکتار عرصه حفاظت شده دارد و در منطقه شکار ممنوع آن گونه‌های ارزشمندی از قوچ، میش، کل، بز، آهو و جبیر و از این قبیل حیات وحش زندگی می‌کنند و در سایت تکثیر و پرورش گورخر ایرانی در منطقه پنج انگشت نیز هم اکنون ۱۴ رأس گورخر ایرانی نگهداری می شود.

کوه‌های عیش، اعلا و کفه تاقستان از مناطق شکار ممنوع است و ابرکوه در گذشته یکی از زیستگاه‌های مهم حیات وحش استان یزد بود و تا اواخر دهه ۴۰، گونه‌های حیوانی گورخر، آهو و جبیر در زیستگاه‌های این شهرستان می‌زیست و در گزارش اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت کویر ابرکوه به عنوان یکی از زیستگاه‌های خوب پرورش گورخر نام برده شد.

سایت تکثیر گورخر ایرانی به مساحت ۱۶۰ هکتار در ۶۰ کیلومتری جاده ابرکوه – مروست در استان یزد فنس کشی و حفاظت شده است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزارنفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.