روزانه ۴۰ تُن زباله در قصرشیرین تولید می‌شود

قصرشیرین – ایرنا – معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار قصرشیرین گفت: هم اکنون روزانه به طور متوسط ۴۰ تُن انواع زباله شهری در این شهرستان تولید و به محل دپو حمل می‌شود.

روزانه ۴۰ تُن زباله در قصرشیرین تولید می‌شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، حشمت رضایی روز چهارشنبه در کارگاه آموزشی توانمندسازی جوامع محلی در حفاظت محیط زیست، افزود: این میزان زباله شهری توسط چهار دستگاه کامیون سنگین و سبک در چند نوبت به محل دپو حمل می‌شود البته هنوز زیرساخت بازیافت زباله نداریم و شهرداری به صورت سنتی این کار را انجام می‌دهد.

وی اظهار داشت: امروز دغدغه‌ای که جوامع با آن رو به رو هستند هوای پاک منابع طبیعی سالم است و جامعه بشری بشدت در حال رشد و توسعه است که رشد صنایع می‌تواند آسیب‌های جدی را برای محیط زیست همراه داشته باشد.
معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری قصرشیرین اضافه کرد: توسعه شهرها و کارخانجات و ساخت و سازها انکار ناپذیر است از این رو باید شرایطی فراهم شود که آسیب‌های کمتری برای محیط زیست به همراه داشته باشد.

او ادامه داد: در برنامه ششم توسعه راهکارهایی برای حفظ حریم محیط زیست و رعایت پروتکل‌های محیط زیست در نظر گرفته شده است.
وی یادآور شد: چالش‌هایی که امروز با آن مواجه هستیم از جمله خشکسالی بسیار آسیب پذیر است و شاهد تخریب منابع طبیعی و خاک را هستیم که همین دلیل بروز پدیده ریزگردهاست که با کاشت نهال و جنگل‌کاری می‌توان با آن مقابله کرد که البته هزینه‌های زیادی دارد.
رضایی تاکید کرد: با توجه به وقوع پدیده خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی بشدت منابع آبی در حال کاهش است و دبی آب رودخانه‌ها کاهش یافته است از این رو باید کشاورزی را مدیریت کنیم.

وی گفت: باید با رعایت نکات زیست محیطی گامی جهت توسعه و تقویت محیط زیست برداریم.