شکارچی همدانی با انتشار تصویر در فضای مجازی به دام افتاد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان از دستگیری فردی که اقدام به شکار یک راس «کل» و بارنشر تصاویر شکار در شبکه اجتماعی کرده بود، خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان,مجید شعبانلو,ئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان گفت: شکارچی غیرمجاز که اهل یکی از روستا‌های شهرستان همدان است، اقدام به شکار غیر قانونی یک راس «کل» و انتشار تصاویر شکار خود در شبکه اجتماعی کرده بود.

او ادامه داد:ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان همدان هنگام رصد فضای مجازی تصویر شکار و شکارچی را روئیت کردند و با توجه به معروف بودن فرد متخلف به‌راحتی محل سکونت او را شناسایی و با تشکیل پرونده، تحویل مرجع قضایی دادند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان با بیان اینکه مناطق تحت مدیریت این شهرستان زیستگاه «کل» نیست، اظهار داشت: به طور حتم متهم، گونه کل را در مکان دیگری شکار کرده است.

شعبانلو اظهار داشت: شکارچیان متخلف با شکار «کل» اقدام به استفاده از گوشت و پوست آن کرده و سر این حیوان را نیز «تاکسیدرمی» می‌کنند.

اوافزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان اواسط ماه گذشته نیز ۲ شکارچی متخلف را به واسطه شکار ۳۵ قطعه کبک و ۱۵ سر خرگوش از طریق فضای مجازی شناسایی و تحویل مرجع قضایی دادند.