تحویل شکارچیان غیرمجاز به مراجع قضایی توسط پلیس

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: کارکنان نیروی انتظامی و یگان‌های انتظامی همجوار با مناطق حفاظت شده ضمن شناسایی عناصر متخلف با اقدامات اطلاعاتی و حضور در منطقه این افراد سودجو را دستگیر و پس از توقیف سلاح و خودرو، آن‌ها را به مراجع قضائی تحویل می‌دهند.

اخبار فرمانده انتظامی استان اصفهان - آخرین و جدیدترین خبر های فرمانده انتظامی  استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان اصفهان، سردار محمدرضا میرحیدری در رزمایش مشترک نیروی انتظامی و اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو اصفهان اظهار کرد: با تدابیر فرمانده نیروی انتظامی کشور و مصوبه شورای تأمین، نیروی انتظامی از امروز متفاوت‌تر از سال‌های گذشته در پشتیبانی از محیط‌بانان عزیز با تمام قوا وارد عمل شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: امروز نیروی انتظامی در راستای حفاظت و حراست از محیط زیست و حیات وحش با تمام توان در کنار نیروهای سازمان حفاظت محیط زیست ایستاده و از سرمایه‌های ارزشمند کشورمان حفاظت می‌کند.

وی ادامه داد: همه ما وظیفه داریم از محیط زیست حراست کنیم و این سرمایه ملی را به آیندگان تحویل دهیم، خشکسالی امسال باعث شده است امنیت حیات وحش مورد تهدید قرار گیرد.

میرحیدری با اشاره به کثرت تخلفات و شکار غیرمجاز توسط شکارچیان و افراد سودجو گفت: با تدابیر فرمانده نیروی انتظامی کشور و مصوبه شورای تأمین، نیروی انتظامی از امروز متفاوت‌تر از سال‌های گذشته در پشتیبانی از محیط‌بانان عزیز با تمام قوا وارد عمل شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه مطرح کرد: کارکنان نیروی انتظامی و یگان‌های انتظامی همجوار با مناطق حفاظت شده ضمن شناسایی عناصر متخلف با اقدامات اطلاعاتی و حضور در منطقه این افراد سودجو را دستگیر و پس از توقیف سلاح و خودرو، آن‌ها را به مراجع قضائی تحویل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: از مردم عزیز نیز استدعا دارم هرگونه اطلاعات در این خصوص را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا اقدامات نیروی انتظامی در اسرع وقت انجام شود.

میرحیدری تأکید کرد: تورهای ایست و بازرسی پلیس فعال هستند و اقدامات اطلاعاتی برای شناسایی عناصر سودجو و شکارچیان غیرمجاز که به سرمایه‌های ملی کشورمان توجهی ندارند در حال انجام است و این نیرو تمام قد در کنار عزیزان محیط‌بان ایستاده است.

ایرج حشمتی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان نیز در این رزمایش با تأکید بر اصل ۵۰ قانون اساسی در حفاظت از محیط زیست ابراز کرد: طبق این اصل حفاطت از محیط زیست یک وظیفه عمومی است و صرفاً این وظیفه به دستگاه حفاظت محیط زیست اختصاص نیافته است، کارکنان نیروی انتظامی استان نیز با اقتدار تمام در کنار محیط‌بانان در حفاطت از ذخایر ژنتیکی استان تلاش می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در ادامه گفت: خروج حیات وحش از مناطق به دلیل خشکسالی مفرط و کاهش بارش‌های بهاری است و این موضوع کمبود آب و علوفه را در مناطق در پی داشته است.

وی تصریح کرد: این موضوع باعث افزایش تخلف شکارهای غیرمجاز شده و کمک نیروی انتظامی به محیط‌بانان در این زمینه بسیار مؤثر است.

حشمتی افزود: از نیروی انتظامی که با پشتیبانی خود در حفاظت از حیات وحش استان و مواجهه با دیگر تخلفات محیط زیستی مقتدرانه وارد عمل شده‌اند سپاسگزای می‌کنیم‌.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان ادامه داد: دنیا تصمیم گرفته تا ۱۰ سال آینده حفظ اکوسیستم‌های طبیعی و ترمیم آن‌ها را در دستورکار قرار دهد،کشور ما نیز باید مراقب این ذخایر باشد، طبق مطالعات علمی انجام شده ۱۲۰ تا ۱۴۰ تریلیون ارزش خدمات اکوسیستم تنوع زیستی است که یک و نیم برابر تولید ناخالص جهانی است.

وی با اشاره به اینکه آینده و سلامت بشر در تضمین این اکوسیستم‌های ارزشمند است، بیان داشت: استان اصفهان ۲۰ منطقه و ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار هکتار مناطق تحت حفاظت دارد و ۲۵ گونه حیات وحش در استان وجود دارد.

وی گفت: در این ایام خشکسالی در کنار آبرسانی نیاز داریم که در خصوص افزایش حفاظت فیزیکی از این مناطق نیز وارد عمل شویم .

حشمتی امیدواری کرد که این رزمایش نتایج مثبت و ارزشمندی در حفاظت و ارتقای حفاظت محیط زیست استان اصفهان داشته باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به حمایت‌های فرمانده انتظامی استان اصفهان از محیط‌بانان عنوان کرد: کارکنان نیروی انتظامی تمام قد در کنار محیط‌بانان ایستاده‌اند و کشفیات خوبی نیز در این ایام به دست آورده‌اند که جای تقدیر دارد.