تخریب ۱۰۰ اثر تاریخی در استان سمنان طی چند سال اخیر

ارسال کننده خبر اردلان فضلی

تخریب ۱۰۰ اثر تاریخی در استان سمنان طی چند سال اخیر

ایلنا : مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از تخریب بسیاری از بناهای تاریخی در چندین ساله اخیر انتقاد کرد و افزود: متاسفانه در چند سال اخیر حدود ۱۰۰ آثار تاریخی در استان سمنان تخریب شده است که این مسئله بسیار نگران کننده است.

محمد حسین بحرالعلومی استان سمنان حفاظت از میراث فرهنگی و احیای آن را از جمله وظایف این اداره کل برشمرد و تصریح کرد: نهادهای مردم نهاد باید با انتقاد از تخریب بناهای تاریخی و جلوگیری از آن کار‌شناسان را حمایت کنند.


وی گفت: در سمنان حدود ۱۳ حمام قدیمی وجود دارد که باید با بازسازی و تعمیر، آن‌ها را مانند سایر کشور‌ها به حمام‌های سنتی تبدیل کرده و برای جذب گردشگر اقدام کرده و محیط خوبی برای گردشگران ایجاد کنیم.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از آب انبار‌ها، کاروانسرا‌ها و… به عنوان بناهای تاریخی مناسب جهت جذب گردشگر یاد کرد و افزود: زندان سمنان باید از محل فعلی انتقال یابد و آنجا به موزه زندان مبدل شود.
بحرالعلومی گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از هنرمندان صنایع دستی که در ۵۳ رشته فعالیت دارند حمایت می‌کند و با مردم در ارتباط است.
وی بر جذب توریست از کشورهای خارج تاکید کرد و افزود: حضور توریست از کشورهای خارجی باعث می‌شود مردم نسبت به آثار تاریخی و فرهنگی خود حساس‌تر شوند.