تخریب بخشی از پارک جنگلی “النگدره” گرگان

ارسال کننده خبر غلامرضا اخلاقی

تخریب بخشی از پارک جنگلی “النگدره” گرگان

ایسنا: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: استفاده شدید از پارک جنگلی “النگدره” گرگان به عنوان تفرجگاه، موجب تخریب و آسیب‌رسانی به پوشش جنگلی و کوبیدگی خاک سطحی این پارک طی سال‌های گذشته شده است.

ابوطالب قزلسفلو  اظهار کرد: در راستای احیاء، اصلاح، تضمین بقاء جنگل و حفظ پارک جنگلی، پنج هکتار از عرصه پارک جنگلی النگدره گرگان با هماهنگی شهرداری گرگان، محصور و اقدام به تولید نهال شده است.

وی افزود: با انجام عملیات غنی سازی و کمک زراعی، نسل جدیدی

از درختان و درختچه‌های جنگلی در پارک جنگلی “النگدره” گرگان استقرار می‌یابد. مدیریت بهره‌وری این پارک در سال 91 طی تفاهم نامه‌ای دو ساله به شهرداری گرگان واگذار شد.

قزلسفلو بیان کرد: طی تفاهم نامه‌ای مطابق با دستورالعمل‌های پارک‌های جنگلی سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور، مقرر شد در بخشی از پارک به وسعت پنج هکتار، بازسازی عرصه صورت گیرد. این اقدام با هدف احیاء و اصلاح توده انجام شده و طی آن عملیات غنی سازی و کمک زراعی مانند بذرپاشی، بذرکاری و نهالکاری با گونه های بومی “بلوط” و “افرا” اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: این اقدامات موجب استقرار نسل جدیدی از درختان و درختچه‌های جنگلی در پارک خواهد شد. البته برای نیل به این اهداف و رشد بهتر این توده‌های جنگلی، کلیه درختان خطرساز موجود در عرصه، با رعایت ضوابط موجود از محدوده محصور شده خارج خواهد شد.