تهران – ایرنا – محدوده عباسآباد – میاندشت یک دهه است که به قتلگاه یوزپلنگهای منطقه توران تبدیل شده و آخرین تلفات آن برخورد یک خودرو با یک قلاده یوز ماده باردار در تاریخ ۶ فروردین امسال است که موجب شد یک یوز ماده از چرخه زادآوری خارج شود این در حالیست که جمعیت یوزها بحرانی است.

به گزارش گروه جامعه – هنوز یک هفته از شروع سال جدید نگذشته بود که خبری تکاندهنده منتشر شد، یک قلاده یوزپلنگ در محور میاندشت – عباس آباد بر اثر تصادف جادهای تلف شد، خبر زمانی بیشتر ناراحت کننده شد که اعلام کردند یوز تلف شده ماده شناسنامه داری با نام ماجراد و به احتمال زیاد باردار است، با این خبر آه از نهاد دوستداران محیط زیست برآمد، در چنین شرایطی که فقط ۷ قلاده یوزپلنگ ماده و ۳ قلاده یوزپلنگ نر در طبیعت توران شناسایی شده است، تلف شدن این یوز ماده ضربه بزرگی بر پیکر بی جان جمعیت رو به انقراض این گربه سان ارزشمند وارد کرد.
ادامهی مطلب
آخرین دیدگاهها