قطع درختان نقض حقوق محیط زیست و حقوق شهروندي است/ لزوم توجه هرچه بيشتر مسئولان نسبت به حفاظت از محيط زيست

قطع درختان تهران که یکی از شناسه‌های بین‌المللی این شهر می‌باشد امری عجیب و دور از منطق و مغاير با حقوق محيط زيست و شهروندي است، چرا که اين شهر با آلودگی‌های زیست محیطی فراوان دست و پنجه نرم می‌کند، بنابراين مسئولان بايد بیش از پیش به حفظ و نگهداری چنین گنجینه‌های طبیعی از خود حدت و شدت نشان دهند.

ادامه‌ی مطلب

لینک پیام تسلیت به مناسبت درگذشت مادر گرامی جناب آقای منوچهر شفایی

http://bashariyat.org/?p=13881

لینک گزارش صوتی جلسه سخنرانی اعضای نمایندگی های اندونزی و پاکستان 13 جولای

http://seda-tasvir.bashariyat.org/?p=9139

باند خرید و فروش حیوانات در استان سمنان متلاشی شد

عباسعلی دامنگیر بابیان اینکه باند خریدوفروش حیوانات وحشی در استان سمنان متلاشی شد، ابراز داشت: در پی گزارش‌های واصله مبنی بر فروش یک قلاده کاراکال موضوع تحت پیگیری یگان حفاظت محیط زیست قرار گرفت.
وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که این فرد از اهالی سبزوار بوده است که در استان سمنان اقدام به خریدوفروش حیوانات وحشی می‌کند.

ادامه‌ی مطلب

دیه تمامی محیط‌بانان از سوی دولت پرداخت می‌شود

فرمانده یگان سازمان محیط زیست با اعلام این خبر که مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بابت تامین ملبغ دیه محیط‌بانان از سوی دولت اختصاص یافته است، گفت: تمامی مبالغ دیه محیط‌بانانی که از سال ۹۴ بابت استفاده قانونی از اسلحه سازمانی درگیر هستند، پرداخت ‌خواهد شد.

خبرگزاری فارس: دیه تمامی محیط‌بانان از سوی دولت پرداخت می‌شود

ادامه‌ی مطلب

هشداری که باید آن را جدی گرفت: سرعت تغییر اقلیم ۲ برابر از پیش‌بینی‌های اولیه جلو زد!

تحقیق منتشر شده در مجله نیچر نشان می‌دهد که سرعت افزایش دما زمین در آینده بیش از مقدار پیشبینی شده در گذشته است.

ادامه‌ی مطلب

جمع نی‌های پلاستیکی از استارباکس؛ حذف ۱میلیارد نی پلاستیکی از دنیا

شرکت استارباکس تصمیم زیست‌محیطی جدیدی برای نجات اقیانوس‌ها گرفته است.

شرگت قهوه‌سازی استارباکس در بیانیه‌ای اعلام کرده که به علت مسائل زیست‌محیطی قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۰ همه نی‌های پلاستیکی را مغازه‌هایش جمع کند.

ادامه‌ی مطلب

جنگل‌هایی در گیلان که روزانه ۱۰ تا ۵۰ وانت چوب از آنها برداشت می‌شود!

نماینده گیلان در شورای عالی استان‌ها گفت: اغلب مدیران استان از کسی حرف‌شنوی ندارند در غیر این‌صورت چرا باید این همه از منابع طبیعی استان برداشت شود و صدای کسی هم درنیاید؟ برای مثال برداشت بی‌رویه شن و ماسه از رودخانه‌های امامزاده اسحاق و ابراهیم چه معنایی دارد؟ چرا هر روز باید شاهد قطع درختان جنگل‌های امامزاده ابراهیم و شفت باشیم؟
نماینده گیلان در شورای عالی استانها با انتقاد از مشکلات این استان، با بیان این مطلب که این استان از مشکلات بسیاری رنج می‌برد که تنها یکی از آنها آلودگی آب است، گفت: بیشترین علت آلودگی آب استان مربوط به قدیمی بودن لوله‌های آزبست است که از مدت‌ها پیش تاکنون تعویض نشده‌اند.

ادامه‌ی مطلب

«چغندرقند» قاتل آب‌های آذربایجان!

کاشت بیش از حد چغندرقند باعت شده که ۲۲۲ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه نرسد

ادامه‌ی مطلب

لینک گزارش صوتی جلسه سخنرانی اعضای کمیته دفاع از محیط زیست 13 جولای 2018

http://seda-tasvir.bashariyat.org/?p=9135