جولای 22
اینجا «سرطان» میکارند/ گزارش تصویری
خبرگزاری هرانا – آلودگیهای زیست محیطی تاثیرگذار بر کیفیت محصولات کشاورزی همواره دغدغه متولیان سلامت در تمامی جوامع است و در این میان آبیاری زمینهای کشاورزی بوسیله فاضلاب تصفیه نشده شاید از نگاه مردم و کارشناسان حوزه سلامت گناهی نابخشودنی محسوب شود، گناهی که چندی است در مزارع جنوب و جنوب شرق ساوه بوقوع میپیوندد. آبهای فاضلابی که در این منطقه مورد استفاده کشاورزان قرار میگیرند، حاصل تجمیع روانآبهای شهری است که پس از تجمیع از طریق جویهایی به این کانال میریزند و به گفته مدیرعامل آبفا ساوه آلودگی آن بسیار بالاست. مسئولان مربوطه گفتهاند که این موضوع را پیگیری کردهاند یا میکنند اما آنچه در حال حاضر در حال اتفاق افتادن است، جریان فاضلابی است که همچنان در میان محصولات کشاورزی روان است. نتیجه آبیاری محصولات کشاورزی با پسابهای صنعتی و فاضلاب، آلوده شدن محصول به فلزات سنگینی نظیر سرب، نیترات، کادمیوم و … است و بخش زیادی از مصرف کنندگان اینگونه محصولات را در معرض ابتلا به سرطان، نازایی، بیماریهای ریوی و میکروبی قرار میگیرند.
در ادامه گزارش تصویری را که خبرگزاری ایسنا منتشر کرده است، مشاهده نمائید؛ ادامهی مطلب
جولای 22
کلانتری: توان کشور تنها برای تولید غذای 50 میلیون نفر است
با بهره وری موجود، فقط می توانیم برای 50 میلیون جمعیت غذا تولید کنیم و مابقی آن را وارد می کنیم. ادامهی مطلب
جولای 22
هر ایرانی روزانه سه «پلاستیک» وارد محیط زیست میکند
رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه هر ایرانی روزانه سه «پلاستیک» وارد محیط زیست میکند، گفت: در ایران سالانه بیش از ۲ میلیون تن پلاستیک تولید میشود. ادامهی مطلب
جولای 20
خشک شدن تالاب گاوخونی خطر سونامی نمک را در پی دارد
رئیس اداره پژوهش و فناوری حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: براساس تحقیقات انجام شده در مورد اثرات زیست محیطی تالاب بین المللی گاوخونی، خشک شدن این تالاب، خطر سونامی نمک را در پی دارد.
ادامهی مطلب
جولای 19
خراسان شمالی؛ ۳۳ روستای مانه و سملقان و ۲۸ روستای شیروان کمبود آب شرب دارد
رئیس اداره آب و فاظلاب روستایی مانه و سملقان خراسان شمالی با بیان اینکه ۳۳ روستای بخش مانه با مشکل کم آبی مواجه است، گفت که برای خروج از بحران کم آبی در این بخش ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است. همچنین فرماندار شیروان گفت که هم اکنون ۲۸ روستای این شهرستان خراسان شمالی با ۲۵ هزار نفر جمعیت با تنش آبی بالا مواجه است.
ادامهی مطلب
جولای 19
افزایش تعداد بیماران؛ آلودگی آب در هویزه خوزستان ۵۰ نفر را راهی مراکز درمانی کرد
رئیس مرکز بهداشت خوزستان از افزایش موارد ابتلا به اسهال در شهر رفیع شهرستان هویزه به ۵۰ نفر خبر داد و علت این موارد را آلودگی میکروبی شبکه آب دانست. ادامهی مطلب
جولای 19
اعتراضات مردم خوزستان به انتقال آب آشامیدنی به عراق
مردم خوزستان در گرمای ۵۰ درجه از عدم دسترسی به آب شیرین رنج میبرند. ویدئوهای منتشرشده در شبکههای اجتماعی نشان میدهد که مشکل کمبود آب نیست، بلکه مسئله انتقال آب شیرین توسط حاکمیت جمهوری اسلامی به عراق است.
جولای 19
عفو بینالملل: آب آشامیدنی تضمین شود،تظاهر کنندگان در خوزستان آزاد شوند
عفو بینالملل خواستار تضمینی برای داشتن آب آشامیدنی و آزادی کلیه بازداشت شدگان در جریان اعتراضات مربوط به بی آبی در شهرهای خوزستان شد. ادامهی مطلب







آخرین دیدگاهها