نجات 4 بهله جوجه جغد در شوشتر

عملیات بازسازی و احیای لانه پرندگان شکاری درمنطقه میان آب شهرستان شوشتر توسط مأموران یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست شوشترانجام گرفت.

ارسال کننده : علی شعبانزاده

علی فتحی نیا رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر با اعلام این خبر افزود: مأموران یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست شوشتر در پی گشت و کنترل صید و شکار، در منطقه میان آب پس از مشاهده لانه گزینی  جغد انبار(سفید) در حاشیه زهکش اصلی و وجود چهار بهله جوجه جغد در آن و از آنجا که این لانه در محلی واقع شده که براثر بارندگی های اخیر و ریزش دیواره زهکش تخریب شده بود.
همچنین فضای کافی برای زیستن و تغذیه آنها توسط والدین آنها وجود نداشت اقدام به بازسازی و احیای لانه این پرنده شکاری در همان محل کردند که با رصد نمودن آنها از بازگشت والدین وتغذیه جوجه ها اطمینان حاصل شد.
وی در ادامه افزود: اقداماتی از این قبیل در جهت حفاظت از پرندگان شکاری کمیاب در منطقه با توجه به اینکه فصل تولید مثل این پرنده در جنوب غرب کشور ، اواخر پاییز و اوایل زمستان می باشد ،نقش مهمی در افزایش تعداد آنها و حفاظت از این گونه جانوری دارد وقطعا خارج نمودن جوجه پرندگان شکاری از طبیعت به قصد کمک به تغذیه ویا نگهداری آنها امری غیر کارشناسی بوده واحتمال عدم بازگشت پرنده شکاری به طبیعت ویا حتی تلف شدن آن بیشتر است.
لذا به شهروندان دوستدار طبیعت توصیه می شود در صورت مشاهده موارد مشابه به جای حمل وجابجا نمودن جوجه ها مراتب را به نزدیکترین پاسگاه محیط بانی ویا تماس با اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند تا کارشناسان محیط زیست بهترین تصمیم را با توجه به شرایط موجود اتخاذ نمایند.