دو مورد از ۱۱ تالاب پلدختر خشک شده‌اند ‌

‌رئیس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر گفت که از ۱۱ تالاب پلدختر دو مورد خشک شده‌اند.وی اظهار کرد: لرستان ظرفیت بی‌نظیری در حوزه طبیعت‌گردی و صنعت اکوتوریسم دارد و تالاب‌های پلدختر هر کدام می‌توانند به عنوان فرصتی بی‌بدیل در این حوزه مورد توجه قرار گیرند”.

ارسال کننده : زهرا ارزجانی

‫دو مورد از ۱۱ تالاب پلدختر خشک شده‌اند ‌‬‎ ile ilgili görsel sonucu

وی اضافه کرد: “این تالاب‌ها ۱۱ مورد بودند که متأسفانه دو تالاب پیکه و زردابه در سنوات گذشته خشک شدند و گری‌بلمک نیز تالابی فصلی است”.و ادامه داد: “این تالاب اگر احیاء شود می‌تواند فرصت خوبی به لحاظ افزایش جذب گردشگران باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر افزود: “در همین راستا هفته گذشته جلسه‌ای با حضور معاون دفتر زیستگاه‌های سازمان، فرماندار و نماینده مردم پلدختر در مجلس برگزار و وضعیت این تالاب‌ها بررسی شد.

وی تصریح کرد: “مباحثی ازجمله تجهیز و تأمین نیروی انسانی پاسگاه محیط‌بانی پلدختر، پرنده‌نگری و احیای تالاب‌ها بررسی شد. قرار است با تشکیل جلسه مشترک با مردم محلی که در این منطقه زمین دارند در رابطه با احیای تالاب گری‌بلمک تصمیماتی گرفته شود”.

“تالاب‌های پلدختر در بحث گردشگری پتانسیل‌های خیلی خوبی هستند که باید با پای کار آمدن ادارات مرتبط، NGOها و مردم محلی در حفاظت و احیای آنها هر چه سریع‌تر اقدام کنیم”.