توافقنامه پاریس کشورها را با تنش و تحریم‌ها مواجه نمی‌کند

مدیر پروژه تغییرات آب و هوا گفت: رسانه‌ها بخصوص در مساله محیط زیست که موضوعی غیرسیاسی و کاملا عام‌المنفعه است عاقبت‌اندیشانه رفتار کنند.

ارسال کننده : حمید نعیمی (کوروش)کودک و محیط زیست

 

محسن ناصری با اشاره به مطالبی که اخیرا درباره توافقنامه پاریس در برخی رسانه‌ها منتشر شده بود، گفت: توافقنامه پاریس کشورها را با تنش و تحریم‌ها مواجه نمی‌کند.

وی ادامه داد: از همان ابتدا که این توافقنامه امضاء شد ما تایید کردیم که این متن از نظر حقوقی متن متوازنی است که کشورها را تحت تنش اقتصادی قرار نمی‌دهد.

مدیر پروژه تغییرات آب و هوا با اشاره به اینکه شرایط توافقنامه پاریس به نحوی است که کشورهایی که کوتاهی کنند مورد سرزنش قرار می‌گیرند، گفت: برای کشوری مثل جمهوری اسلامی ایران اهمیت دارد که رفتار سرزنش‌آمیزی در سطح بین‌المللی نداشته باشد.

وی گفت: من مطالب مختلفی در برخی رسانه‌ها دیدم که گفته شده بود کشورها اگر به تعهدات خود عمل نکنند انواع و اقسام تحریم‌ها برایشان اعمال می‌شود. رسانه‌ها باید تقوا داشته باشند و سعی کنند که در همه موضوعات بخصوص مساله محیط زیست که موضوع غیرسیاسی و کاملا عام‌المنفعه است و شرایط زیست نسل آینده را در کشور مدنظر قرار می‌دهد عاقبت‌اندیشانه برخورد کنند.