پیام دبیرکل سازمان ملل برای مقابله با آثار جنگ بر محیط زیست

بان کی مون این درخواست را در پیامی به مناسبت شش نوامبر، روز بین المللی پیشگیری از آثار جنگ و مناقشات مسلحانه بر محیط زیست صادر کرد.

ارسال کننده : نادر زندی

‫پیام دبیرکل سازمان ملل برای مقابله با آثار جنگ بر محیط زیست‬‎ ile ilgili görsel sonucu

دبیر کل سازمان ملل در پیام خود تاکید کرد: به منظور تحقق اهداف مندرج در برنامه توسعه پایدار در افق 2030 مدنظر سازمان ملل متحد، همه کشورها باید مسئولیت های خود را در زمینه حفاظت از محیط زیست در زمان صلح یا در جنگ قبول کنند.

بان کی مون خاطر نشان کرد: مدیریت نادرست منابع و ذخایر طبیعی در جهان می تواند خود به عاملی برای شکل گیری مناقشات و جنگ های جدید در جهان تبدیل شود اما استفاده صحیح از این منابع می تواند به تسهیل همکاری های مسالمت آمیز، تقویت اعتماد و کاهش فقر در جهان کمک کند.

دبیر کل سازمان ملل افزود: مسلما روش هایی که دولت ها منابع و ذخایر طبیعی خود را مدیریت می کنند می تواند در روند حل و فصل مناقشات و تحکیم صلح پس از پایان جنگ، نقشی تعیین کننده ایفا نماید.

در پایان یک مناقشه مسلحانه خشونت بار، منابع طبیعی از جمله زمین ها، جنگل ها، معادن، ذخایر نفت و گاز اصلی ترین سرمایه هایی هستند که دولت ها برای ادامه بقا و تامین نیازهای شهروندان خود به آنها نیاز دارند و تنها با استفاده از این منابع است که می توانند اقتصاد خود را بار دیگر در مسیر رشد قرار دهند.