وضعیت نخاله های ساختمانی در اهواز وحشتناک است

غلامرضا شریعتی در جلسه کارگروه پسماند استان که امروز (16 آبان ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: پیگیری مصوبات کارگروه پسماند باید ادامه داشته باشد و همچنین پایش شود.

ارسال  کننده : نادر زندی

 وی افزود: نخاله های بسیار زیادی بدون برنامه و حساب و کتاب در اهواز پخش می شود و متاسفانه شاهد شیوع بیماری سالک هستیم که عامل اصلی آن نخاله های ساختمانی است. متاسفانه این بیماری در صورت بهبود نیز آثار آن بر بدن افراد باقی می ماند و اثر روحی و روانی نیز به دنبال دارد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه وضعیت نخاله های ساختمانی در اهواز وحشتناک است، ادامه داد: این یک زنگ خطر است و این وضعیت زیبنده اهواز نیست. از شهردار اهواز درخواست شده که ساماندهی نخاله های ساختمانی در دستور کار قرار گیرد و لازم است در این خصوص یک برنامه مدون بین بخشی مشخص و ارایه شود تا به سمت شهری سالم تر پیش برویم و این امر بسیار ضرورت دارد.

وی گفت: موضوع دوم پسماندهای صنعتی است که شامل پسماندهای جامد و مایع می شود. با توجه به وجود صنایع پتروشیمی و نفت و دیگر صنایع، ضرورت وجود سیستم دفع پسماند صنعتی بر ما فرض می شود.

شریعتی ادامه داد: لازم است کارگروهی در خصوص ایجاد سیستم رفع پسماند صنعتی تشکیل شود و بازدیدهایی از اقدامات صورت گرفته در دیگر شهرها انجام و تکنولوژی در شرایط این سیستم را بررسی کرده و پس از آن تصمیم گیری شود.

استاندار خوزستان افزود: جانمایی این سیستم نیز بسیار مهم است و باید بیشترین نزدیکی را به بیشترین محل تولید پسماند داشته باشد زیرا حمل این پسماند سخت است. این پسماندها گاه به صورت مایع است که خطراتی دارد و باید این کار به صورت دقیق انجام شود.

شریعتی عنوان کرد: امیدواریم با جذب سرمایه گذار در این زمینه به بهبود محیط زیست استان کمک شود.

وی با اشاره به احداث محل جدید برای نگهداری دامهای گاومیش داران کوت عبدالله اظهار کرد: لازم است سازمان آب و برق محل جدید را تا مدت دو ماه آماده و مشخص کند و سازمان جهاد کشاورزی نیز در این خصوص نظرات خود را ارایه دهد تا انتخاب بهتری برای گاومیش داران داشته باشیم.