تکنیک جدید برای حفظ صخره‌های مرجانی

کارشناسان محیط زیست برای نجات دیواره بزرگ مرجانیِ استرالیا و جلوگیری از نابودیِ آن، تکنیک جدیدی ارائه کرده‌اند.

ارسال کننده : حمید نعیمی (کوروش)صخره مرجاني

طبق بررسی‌های انجام گرفته دیواره بزرگ مرجانی استرالیا (بزرگ‌ترین مجموعه صخره‌های مرجانی در دنیا) در آستانه از بین رفتن است و به همین دلیل محققان تکنیک‌هایی را معرفی کرده‌اند تا از مرگ مرجان‌ها و کاهش جمعیت حیات دریایی در این منطقه جلوگیری شود.

“مارک ایاکین” از اداره ملی جوی و اقیانوسی آمریکا تاکید کرد: بیشتر صخره‌های مرجانی سال به سال پدیده سفیدشدگی را تجربه خواهند کرد که چگونگیِ آن به احتمال تداوم گرمای جهانی یا بکارگیریِ روش‌هایی برای متوقف کردن این پدیده بستگی دارد.

در این بررسی “روت گیتس” از موسسه زیست‌شناسی دریایی هاوایی گفت: روش مقابله با پدیده سفیدشدگی مرجان‌ها پرورش مرجان‌های جدید است که مقاومت بالاتری در برابر فشار ناشی از گرمای هوا داشته باشند. با وجود گونه‌های جدید مرجان‌ها، صخره‌هایی از قبیل دیواره بزرگ مرجانی می‌توانند در برابر تغییرات شدید دمایی مقاومت کنند.

به گزارش نیچر ورلد نیوز، صخره‌های مرجانی نقش کلیدی در اکوسیستم دریایی بازی می‌کنند زیرا مواد غذایی و سرپناه برای انواع گونه‌های دریایی فراهم می‌سازند. سفیدشدگی مرجان‌ها می‌تواند خطر جدی را بر محیط زیست باشد زیرا بیشتر صخره‌های مرجانی برای بازیابی و رشد مجدد به زمان زیادی نیاز دارند.