وزارت نفت نقش پررنگی در تغییر محیط زیست دَیر دارد

نماینده مردم دیر و کنگان در مجلس گفت: لازم است وزارت نفت که نقش پررنگی در تغییر محیط زیست دیر و کنگان داشته است متعهدانه به جبران خسارت‌ها بپردازد.

ارسال کننده : حمید نعیمی (کوروش)

وزارت نفت

سکینه الماسی در نطق میان دستور امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی با گرامی‌داشت روز دانش‌آموز و سالروز تسخیر لانه جاسوس آمریکا، گفت: روز ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی است.

این عضو کمیسیون انرژی در مجلس اظهار کرد: بر خود لازم می‌دانم از مردم فهیم ایران که با حضور آگاهانه خود در روز ۷ اسفند پای صندوق‌های رای، با لبیک دوباره به رهبر انقلاب حماسه‌ دوباره‌ای را خلق کردند قدردانی و از مردم حوزه انتخابیه نیز که من را به نمایندگی برگزیدند تشکر کنم. مردم آگاه ایران با درک شرایط حساس ملی و منطقه‌ای با مشارکت فعالانه و متعهدانه خود در انتخابات مجلس و خبرگان رهبری آنچه را که در گستره خود آرزو و خیال داشتند در عمل به منحصه ظهور  رساندند و پیام روشن صلح را به مردم دنیا ارسال کردند.

وی با تشریح مشکلات حوزه انتخابیه‌اش، گفت: مردم ما با گشاده‌رویی و مهمانی مفتخر به میزبانی و مهمان‌نوازی هستند، اما باید بدانید این سفره عظیم خدادایی و فرصت های گشوده شده در این خاک برای میزبانانش برکت و بهره‌ای ندارد، تجارت دریایی، صیادی، گردشگری، کشاورزی و.. ظرفیت‌هایی بودند که از هزاران سال، شعله زندگی را بر آن خاک مشتعل می‌کردند اما امروز دیگر اینگونه نیست و حتی روستاها، سواحل، آب  نیز از بین است.  سفره اشتغال بومیان آسیب‌دیده و مغفول مانده و در زیر ارابه صنعت نفت و گاز و پتروشیمی از بین رفته است. محیط زیست به عنوان یکی از دغدغه‌های  اصلی موکلینم در پس بی‌توجهی‌ها و کم‌کاریها در تمامی بخش‌های آب، خاک و هوا آسیب جدی دیده است در حالی که امروزه حفظ محیط زیست از مولفه‌ای اصلی مدیریت علم محور است و بحران آب نیز یکی از مشکلات محیط زیستی مردم منطقه را نگران‌ کرده است.

نماینده مردم کنگان و دیر در مجلس خطاب به وزارت نفت متذکر شد: لازم است این وزارتخانه  که نقش پررنگی در تغییر محیط زیست این منطقه داشته است متعهدانه به جبران خسارت‌ها بپردازد و ابتدا نواقص فعلی را به طور کامل رفع کند و ثانیا از این به بعد هیچ پروژه‌ای را بدون در نظر گرفتن استانداردهای  محیط زیستی به بهربرداری نرساند.