محیطبان گرگانى در جریان درگیری با شکارچیان متخلف مجروح شد

روز گذشته نیروهاى یگان محیط زیست گرگان حین گشت زنى در عرصه هاى طبیعى حاشیه این شهرستان متوجه صداى شلیگ گلوله در زیستگاه قرقاول شدند.

ارسال کننده : احسان فتاحی

مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست گلستان در این باره گفت: محیطبانان به جست و جوى منطقه پرداخته و پس از مدتى دو شکارچى غیرمجاز را مشاهده نمودند.

احمد دباغیان اظهار داشت: مامورین جهت برخورد قانونى با متخلفین وارد عمل شده و هر دو نفر دا بازداشت نمودند.

از متخلفین یک اسلحه شکارى تک لول داراى جواز حمل و یک اسلحه شکارى غیرمجاز (قاچاق) کشف و ضبط گردید.

تصویر تهیه شده از لحظه ضرب و جرح و گرفتن اسلحه از محیط بان بالارستاقی (فردی که لباس سبز به تن داردو توسط متخلفین دوره شده، محیطبان مجروح است)

در این هنگام صاحب اسلحه ى قاچاق بصورت تلفنى با دوستان خود تماس گرفته و عده ای از آشنایان متخلفین جهت درگیرى با محیطبانان وارد منطقه شدند.

همدستان شکارچى متخلف با محیط بانان درگیر شده و پس از ضرب و شتم محیطبان نعمت بالارستاقی اسلحه غیرمجاز را به زور از دست وى خارج نموده و سپس متوارى شدند.

پس از این حادثه محیطبان بالارستاقی که از ناحیه صورت و چشم چپ آسیب دیده و مجروح شده بود به مراکز درمانى منتقل گرگان منتقل گردید.

از متخلفین یک اسلحه شکارى مجاز به همراه جواز اسلحه در اختیار محیط بانان قرار دارد که هویت آنان را فاش می کند.

همچنین یکى از مامورین از شکارچیان تصویربردارى نموده و هویت متهم دوم نیز کاملا شناسایى شده است.

با شکایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان پرونده اى در این رابطه در مراجع قضایى تشکیل و متخلفین به زودى به دادسرا احضار و به جرم شروع به شکار، حمله اسلحه غیرمجاز، تمرد و ضرب و جرح مامور دولت حین انجام وظیفه محاکمه خواهند شد.