عاملین شکار غیرمجاز ۹ کبک در نیریز پس از پرداخت جریمه به دادگاه معرفی شدند

به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر حضور شکارچیان غیرمجاز در مناطق آزاد نی ریز، نیروهای یگان محیط زیست این شهرستان عازم محل مورد نظر شدند. محیط بانان پس از حضور در منطقه ای به نام چشمه مزروع متوجه یک کومه بر سر چشمه شده و جهت تفتیش کومه وارد عمل شدند.

ارسال کننده : عیسی بیلهر

جواد مهدی پور اظهار داشت: دو شکارچی متخلف که درون کومه مخفی شده بودند بازداشت و در بازرسی از آنان لاشه ۹ عدد کبک و یک عدد اسلحه شکاری ساخت کشور ترکیه دارای جواز حمل، ۱۳ عدد فشنگ مربوطه، یک چاقوی آغشته  به خون و سایر ادوات شکار کشف و ضبط گردید.

 

متخلفین پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شدند.

شکارچیان متخلف با تحویل یک فقره چک به مبلغ  ۱۸ میلیون ریال به دادگاه، پرداخت ضرر و ریان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز ۹ عدد کبک را تضمین نمودند.

متهم علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست محیط زیست، در دادگاه به جرم صید و شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۱ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا سه میلیون ریال محکوم خواهد شد.

بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید اسلحه و ادوات کشف شده از متخلف تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار دادگاه می باشد.

مقام قضایی می تواند با استناد به ماده مذکور و ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی نسبت به ابطال مجوز حمل سلاح کشف شده اقدام و دستور مصادره اسلحه های مربوطه به نفع دولت را صادر نماید.