عاملین شکار غیرمجاز ۲۵ کبک و تیهو در لارستان محکوم شدند

اواسط ماه جاری، نیروهای یگان محیط زیست لارستان فارس حین گشت و کنترل در عرصه های طبیعی و آزاد این شهرستان متوجه دو کومه در نزدیکی یکی از چشمه های منطقه شدند

ارسال کننده : نادرزندی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست لارستان در این باره گفت: محیط بانان کومه ها را زیر نظر گرفته و متوجه شدند چهار شکارچی متخلف درون این دو کومه (دو متخلف در هر کومه) کمین نموده و جانوران تشنه ای را که برای نوشیدن آب بر سر چشمه می روند را شکار می کنند.

خدانظر انصاری اظهار داشت: محیط بانان جهت برخورد قانونی با متخلفین وارده عمل شدند اما شکارچیان متخلف با مشاهده مامورین اقدام به فرار نمودند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست لارستان گفت: پس از مدتی تعقیب و گریز و شلیک تیر هوایی توسط مامورین، هر چهار شکارچی متخلف بوسیله محیط بانان متوقف و بازداشت شدند.

در بازرسی از متخلفین لاشه ۲۵ عدد تیهو و چهار عدد کبک به همراه دو قبضه اسلحه شکاری کشف و ضبط گردید.

………..دو قبضه اسلحه شکاری، دوربین چشمی، چراغ قوه و سایر ادوات کشف شده از شکارچیان متخلف

متهمین پس از تنظیم صورتجلسه تخلف و تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شدند.

شکارچیان متخلف روز یکشنبه ۹۵/۴/۲۷ مبلغ پنجاه میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست (دو میلیون ریال بابت هر یک عدد کبک یا تیهو) را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمودند.

در دادگاه به جرم شکارچیان متخلف در قالب دو گروه دو نفره رسیدگی شده و برای هر گروه احکامی جداگانه صادر گردید.

در جریان رسیدگی پرونده متهمین در دادگاه کیفری لارستان، دادگاه با توجه به گزارش ضابطین قضایی، کیفرخواست صادره از دادسرا، کشف لاشه شکار و سایر محتویات پرونده، بزهکاری متهمین را محرز و مسلم دانست.

بنابراین دادگاه هر یک از متهمان را به پرداخت دو میلیون ریال جزای نقدی محکوم نمود.

همچنین با حکم دادگاه با استناد به ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی، دو قبضه اسلحه شکاری کشف شده از متهمین می بایست به مدت دو سال در انبار اداره اسلحه اسلحه و مهمات توقیف گردد.