پیش نویس لایحه قانون حمایت از محیط بانان تقدیم معاون اول رییس جمهور شد

 معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: متن این پیش نویس پس از طی کردن مراحل رسیدگی در دولت برای تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم می شود

ارسال کننده : نادر زندی

محمد مجابی در گفت و گو با ایرنا افزود: این لایحه برای حمایت بیشتر از محیط بانان تهیه و برای بررسی و طی کردن روند تصویب در دولت و مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه) تقدیم معاون اول رییس جمهوری شد.

وی افزود: همچنین در جلسه ای که با کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی داشتیم پیگیری با جدیت و فوریت این لایحه در مجلس شورای اسلامی مطرح و مورد تاکید قرار گرفت.

مجابی گفت: در این لایحه مباحث متعددی از جمله معاضدت های قضایی از محیط بانان، اشد مجازات برای متخلفانی که به محیط بانان شلیک می کنند، فوریت برای رسیدگی در دادگاه ها و دادسرها نسبت به پرونده هایی که منجر به آسیب دیدگی برای محیط بانان شده، هزینه درمان محیط بانان و مباحث متعددی در رابطه با از رده خارج شدن سلاح های شکاری از حوزه شکار مطرح شده است.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: هر چند اکنون نیز محیط بانان تحت حمایت هستند اما قطعا با تصویب این لایحه حمایت ها بیشتر خواهد شد.

انتظار برای تصویب لوایح پنجگانه در مجلس

مجابی گفت: سازمان حفاظت محیط زیست ۶ لایحه را به مجلس نهم شورای اسلامی تقدیم کرده بود تا مورد تصویب قرار گیرد که در این میان فقط لایحه ارزیابی زیست محیطی در صحن علنی مجلس مطرح و مورد تصویب قرار نگرفت.

وی اظهار کرد: با تعیین مهلت قانونی پیش بینی شده مجددا لایحه ارزیابی زیست محیطی برای تصویب به مجلس دهم تقدیم می شود.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: علاوه بر این تقاضا کردیم لوایح پنجگانه ای که در دستور کار مجلس دهم قرار دارد نیز هر چه زودتر مورد بررسی و تصویب قرار گیرد که لایحه هوای پاک، حفاظت از تالاب ها و خاک از مهمترین این لوایح هستند.

وی گفت: مجلس دهم شورای اسلامی اعلام آمادگی کرده تا در مورد مباحث محیط زیستی و اصلاح قوانین در این حوزه همکاری لازم را داشته باشند.