شکارچی متخلف حین فروش لاشه کل وحشی با ترفند محیطبانان خوی دستگیر شد

از مدتی قبل نیروهای محیط زیست شهرستان خوی در جریان فعالیت های مجرمانه یک شکارچی گوشت فروش قرار گرفته بودند. این متخلف اکثرا در منطقه حفاظت شده مراکان به شکار غیرمجاز پرداخته و لاشه شکارهای خود را در سراسر استان آذربایجان غربی و حتی شرقی به فروش می رساند

ارسال کننده : نادر زندی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خوی در این باره گفت: روز گذشته محیط بانان مطلع شدند که شکارچی متخلف اقدام به شکار غیرمجاز یک کل وحشی نموده و قصد فروش لاشه شکار را دارد.

یکی از نیروهای محیط زیست با همکاری یک واسطه بعنوان خریدار و به شکل ناشناس برای خرید لاشه شکار با شکارچی متخلف وارد مذاکره شد.

محیط بانان برای جلب اطمینان شکارچی متخلف، بخشی از مبلغ تعیین شده را نیز به عنوان پیش پرداخت به متخلف پرداخت نمودند.

محیط بان ناشناس پس از پرداخت پول، روز گذشته با شکارچی متخلف جهت تحویل لاشه شکار در شهر ایواوغلی قرار ملاقات گذاشت.

در موعد معین شده سایر محیط بانان در اطراف محل قرار حاضر شده و زمانیکه فروشنده قصد تحویل لاشه را داشت وارد عمل شده و شکارچی متخلف را به همراه لاشه یک وحشی جوان بازداشت نمودند.

متهم پس از دستگیری و تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی و با دستور بازپرس تا اطلاع ثانونی روانه بازداشتگاه گردید.

بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک کل با بز وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است که متهم می بایست این مبلغ را به حساب دولت واریز نماید.

همچنین متهم در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی در منطقه حفاظت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهد شد.