تالاب و خلیج میانکاله بهشهر در حال خشک شدن است

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس با بیان اینکه تالاب و خلیج میانکاله بهشهر در حال خشک شدن است گفت که برای احیای آن باید با حساسیت ویژه وارد شد. تالاب میانکاله در بهشهر دارای ۵۰۰ هزارتا یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه پرنده با ۲۳۰ گونه در طول سال است

ارسال کننده : احسان فتاحی

talab behshahr

علی‌محمد شاعری ظهر پنج‌شنبه در خصوص بررسی مشکلات تالاب میانکاله با اشاره به اینکه تالاب و خلیج میانکاله در حال خشک شدن است افزود: “باید بررسی‌های مختلف میدانی در این راستا انجام و از خشکی تالاب جلوگیری شود و با تمام توان این تالاب به‌عنوان تالاب مهم کشور احیا شود”.

وی بابیان اینکه باید تقابل محیط‌زیست و توسعه کم شود، اظهار کرد: “محیط‌زیست نباید به محیط ایست تبدیل شود ضمن اینکه نباید به‌عنوان بهزیستی نیز مورداستفاده قرار گیرد و لذا باید مراقبت همه‌جانبه انجام شود”.

شاعری بابیان اینکه پایش های لحظه‌ای در این راستا در دستور کار است و با دقت بررسی می‌شود، یادآور شد: “لایروبی تالاب باید انجام شود و احیای آن در دستور کار قرار گیرد و در این راستا مسئولان شهرستانی با جهت‌گیری مناسب به این سمت‌وسو حرکت کنند”.

رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان بهشهر نیز در سخنانی گفت: “رفع خشک‌سالی و احیای تالاب میانکاله در دستور کار قرار دارد که در این راستا کمیته ملی نجات تالاب و خلیج میانکاله در سطح کشور در دستور کار قرارگرفته است”.

زمان رضا احمدی افزود: “مدیریت آب‌های سطحی منطقه، لایروبی نهرها، مطالعه و ارزیابی کانال خوزینی و… ازجمله مواردی است که برای نجات این تالاب در دستور کار قرار دارد”.

وی ادامه داد: “با توجه به پس‌روی آب دریای خزر، مطالعاتی در این زمینه در دست اقدام است که برای جلوگیری از تصرفات غیرقانونی، پاسگاه حفاظتی در حال ساخت است که در هفته محیط‌زیست به بهره‌برداری می‌رسد”.

رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان بهشهر گفت: “تالاب میانکاله در بهشهر دارای ۵۰۰ هزارتا یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه پرنده با ۲۳۰ گونه در طول سال است که زیستگاه مهمی برای پرندگان است و از آن به بهشت پرندگان نام‌برده شده است همچنین ۱۸۰ گونه گیاهی در میانکاله وجود دارد”.