شکارچی متخلف به جرم شلیک به سمت محیطبانان رودبار روانه دو سال زندان شد

 آبان ماه سال ۱۳۹۳ سه نفر نیروهای یگان محیط زیست شهرستان رودبار در استان گیلان حین گشت و کنترل در عرصه های طبیعی این شهرستان با یک شکارچی متخلف روبرو شدند

ارسال کننده : نادر زندی

محیط بانان جهت برخورد قانونی با متخلف وارد عمل شدند اما شکارچی اسلحه خود را به سمت مامورین نشانه رفته و آنان را تهدید به شلیک نمود.

شکارچی متخلف پس از آن که با ایستادگی محیط بانان برای اعمال قانون مواجه شد، اقدام به شلیک دو گلوله با اسلحه شکاری یکی به زیر پا و یکی به بالای سر یکی از محیط بانان نمود که خوشبختانه هیچ کدام از ساچمه ها به وی برخورد نکرد.

متخلف پس از شلیک به سمت محیط بانان از محل متواری گردید اما نیروهای یگان محیط زیست هویت وی را شناسایی کرده بودند.

با شکایت اداره محیط زیست رودبار پرونده ای در این رابطه در مراجع قضایی این شهرستان تشکیل و متهم به جرم اقدام به قتل مامور دولت به دادسرا احضار شد.

در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه جزایی رودبار دادگاه با استناد به محتویات پرونده بزهکاری متهم را محرز و مسلم دانسته و وی را به جرم شروع به قتل محیط بان به تحمل دو سال حبس تعزیری (زندان غیر قابل خرید) محکوم نمود.

با اعتراض وکیل مدافع متهم به رای صادره، پرونده جهت رسیدگی مجدد به شعبه دوازدهم دادگاه تجدیدنظر استان گیلان ارجاع گردید.

در جریان بررسی مجدد پرونده، قضات شعبه دوازدهم دادگاه تجدیدنظر استان گیلان دلایل متهم برای اعتراض به رای صادره را غیرموجه دانسته و دفاعیات موجهی که موجبات فسخ رای بدوی را به همراه داشته باشد ارائه نگردید.

بنابراین قضات دادگاه تجدید نظر ضمن رد تجدیدنظر خواهی متهم، رای دادگاه صادر شده توسط دادگاه بدوی مبنی بر دو سال حبس را قطعی و لازم الاجرا دانستند.

پس از تایید رای صادره در دادگاه تجدیدنظر، پرونده به واحد اجرای احکام ارجاع و متهم جهت گذراندن دوران محکومیت خود روانه زندان خواهد شد