دستگیری عاملین کشتار بی رحمانه ماده آهو

عاملین کشتار بی رحمانه ماده آهوی آبستن در پارک ملی کلاه قاضی دستگیر شدند

ارسال کننده: آرش بیل هر

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): صبح امروز (پنجشنبه ۹۵/۲/۲) نیروهای یگان محیط زیست پارک ملی کلاه قاضی اصفهان متوجه حضور یک موتورسیکلت با دو سرنشین آن در محدوده محمد آباد جرقویه شدند.

فرمانده یگان محیط زیست استان اصفهان در این باره گفت: محیط بانان جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شدند اما راکبین موتورسیکلت با مشاهده مامورین با سرعت زیاد متواری شدند.

مرتضی جمشیدیان اظهار داشت: محیط بانان نیز به تعقیب متخلفین پرداخته و پس از تعقیب و گریز طولانی موفق شدند آنان را متوقف و بازداشت نمایند.

در بازرسی از متخلفین لاشه یک آهوی ماده و یک دستگاه موتورسیکلت کشف و ضبط گردید.

 

…………………متخلفین دستگیر شده به همراه لاشه یک آهوی باردار در پارک ملی کلاه قاضی

متخلفین در روشی بی رحمانه آهوی ماده را با موتورسیکلت انقدر در دشت تعقیب کرده بودند تا آهو بر اثر فرار طولانی مدت و خستگی مفرط از پای درآمده بود و سپس متخلفین سر آهو را بریده بودند.

حتی در صورت زنده گیری نیز آهو به دلیل استرس و دوندگی بسیار زیاد دچار پارگی و خونریزی اندام داخلی از جمله طحال و ریه شده و پس از مدت کوتاهی ازبین می رفت.

محیط بانان در بررسی لاشه آهوی ماده متوجه شدند که متاسفانه آهو آبستن بوده و دو بره درون رحم خود داشته است.

…………………دو بره آهویی که درون رحم آهوی ماده آبستن بوده و تا چند روز آینده به دنیا می آمدند

متهمین پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شده و با دستور دادستان محترم جرقویه تا اطلاع ثانوی روانه زندان شدند.

بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه  ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر آهو معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است.

همچنین بهای هر عدد نوزاد پستانداران وحشی که به هنگام شکار درون رحم مادر باشد معادل بهای پستاندار مربوطه تعیین می گردد.

بنابراین متخلفین می بایست مبلغ سیصد میلیون ریال به حساب دولت واریز نماید.

متهمین علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز یک قوچ وحشی به مبلغ یکصد میلیون ریال، در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده در محدوده پارک ملی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۳ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و هشتصد هزار ریال تا ۲۰ میلیون ریال محکوم خواهد شد.