کنفرانس سراسری مدیریت منابع آب در سنندج آغاز شد

دانشگاه کُردستان میزبان ششمین کنفرانس ملی مدیریت منابع آب ایران است.

ارسال کننده : احسان فتاحی

کنفرانس سراسری مدیریت منابع آب در سنندج آغاز شد

 از امروز کنفرانس سه روزه‌ای درباره وضعیت مدیریت آب و اکولوژی زمین برگزار می‌شود که بیش از ٢٠ پژوهشگر و مقام دولتی به بحث در این حوزه می‌پردازند.

پیوند اکولوژیکی با چرخه آب برای پایداری سرزمین محور اصلی کنفرانس می‌باشد.

معاون وزیر نیرو در مراسم افتتاحیه کنفرانس، “بنیه‌ی علمی” کشور در مدیریت آب را “قوی” ولی پیوند علم و “عمل را ضعیف” تلقی کرد.

رحیم میدانی، برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته طی گذشته در مدیریت منابع آبی را “فاقد پيوست فرهنگی و اجتماعی” دانست.

بسیاری از مقامات حکومتی همچون وزیر نیرو دولت روحانی، وضعیت منابع آبی کشور را “بحران جدی” توصیف کرده‌اند.

دبیر علمی کنفرانس سنندج از ارائه ٢٢٦ مقاله به صورت پوستر و سخنرانی خبر داد و تصریح کرد: اكثر مراكز دانشگاهی، تحقیقاتی، سازمان‌های اجرایی و شركت‌های مهندسین مشاور درگیر در پروژه‌های آبی با ارسال مقالاتی در این كنفرانس ملی حضور دارند.

دکتر پرویز فتاحی در گفتگو با ایرنا؛ جلب توجه مسئولان كشور به اهمیت منابع آب، ارائه راهكارهای اساسی و مدیریت بهینه منابع آب و ایجاد فضای تعامل و هم‌اندیشی علمی بین محققان و اندیشمندان را از مهمترین اهداف ششمین کنفرانس ملی مدیریت منابع آب در ایران برشمرد.

وب‌سایت کنفرانس از وزای نیرو، جهاد کشاورزی و رئیس سازمان محیط‌زیست از سخنرانان کلیدی نام برده و اعلام کرد مقالات برتر ارائه شده به این كنفرانس سه روز، در نشریه علمی پژوهشی تحقیقات منابع آب ایران چاپ خواهد شد.

معصوم ابتکار ٢ سال قبل در سنندج گفته بود که ایران بدترین الگوی مصرف آب و انرژی در دنیا را دارد و طبیعت کشور به سبب استفاده بیش از حد ظرفیت، تخریب گشته است.

همچنین به گفته‌ی وزیر نیرو؛ از مجموع ۶۰۹ دشت کشور، ۲۹۸ دشت بیلان منفی منابع آب زیرزمینی دارند.

29983.jpg

29984.jpg

29985.jpg