تخریب و پاکسازی کوره‌های ذوب سرب

فرستنده:حسین محمودی

IMAGE635291812489248796

ایرن- رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت از تخریب و پاکسازی کوره‌های ذوب سرب در شهرستان پاکدشت تا پایان سال‌جاری خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس، محمود رضا سعیدپور طی بازدید از مناطق دور افتاده شهرستان پاکدشت، از جمله اراضی بیابانی کولیک و علی آباد، گفت: متأسفانه با توجه به دور افتاده و صعب العبور بودن برخی از اراضی شهرستان، عده‌ای افراد سودجو با احداث کوره‌های ذوب باطری‌های فرسوده در این مناطق ضمن ایجاد آلودگی در منابع آب و خاک(ریزش اسید باطری و ضایعات مربوطه) موجبات آلودگی شدید هوا را نیز فراهم آورده‌اند.

سعیدپور افزود: این اداره پس از شناسایی تمامی کوره‌های غیرمجاز مستقر در شهرستان، که به دلیل بی توجهی مسئولین شهری و روستایی احداث و فعال شده‌اند، آنها را به‌طور کامل تا پایان سال جاری جمع آوری و تخریب خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: شایان ذکر است در صورتیکه که مدیران شهری و روستایی با اعمال قوانین مندرج در شرح وظایف مربوطه و در بدو تخلف نسبت به جلوگیری از شکل‌گیری و احداث این قبیل کارگاه‌ها اقدام کنند قطعاً پیامدهای زیست محیطی حاصل از فعالیت غیرقانونی آنها سلامت مردم و منابع آب و خاک و هوا را در محیط زیست تهدید نخواهد کرد.