عامل شکار کل وحشی به جزای نقدی محکوم شد

عامل شکار کل وحشی در آمل به جزای نقدی و مصادره اسلحه شکاری محکوم شد

ارسال کننده : محمود نعیمی

عامل شکار کل وحشی در آمل به جزای نقدی و مصادره اسلحه شکاری محکوم شد ۱۷ فروردین ۱۳۹۵
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): اوایل بهمن ماه سال گذشته نیروهای یگان محیط زیست آمل در استان مازندران متوجه حضور یک شکارچی متخلف در ارتفاعات این شهرستان شدند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل در این باره گفت: محیط بانان جهت برخورد قانونی با متخلف وارد عمل شده و یک شکارچی غیرمجاز را در مناطق آزاد و مرتفع این شهرستان دستگیر نمودند.
صادق نژاد اظهار داشت: در بازرسی از این متخلف لاشه یک کل وحشی و یک قبضه اسلحه شکاری تک لول که جواز آن متعلق به فرد دیگری بود کشف و ضبط گردید.
متهم پس از تشکیل پرونده به جرم شکار غیر مجاز جانوران وحشی و حمل سلاح متعلق به غیر به مراجع قضایی معرفی گردید.
شکارچی متخلف روز ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ مبلغ پنجاه میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز یک کل وحشی را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به همراه یک سند رسمی به مبلغ پنجاه میلیون ریال بابت الباقی مبلغ ضرر و زیان به دادگاه ارائه نمود.
در جریان رسیدگی به پرونده این شکارچی متخلف در دادگستری لاریجان، دادگاه با توجه به گزارش مامورین محیط زیست،  اعترافات متخلف، کشف لاشه شکار از وی و سایر محتویات پرونده، بزهکاری متهم را محرز و مسلم دانست.
بنابراین دادگاه متهم را از بابت شکار غیرمجاز به پرداخت بیست میلیون ریال جزای نقدی و از بابت حمل سلاح شکاری متعلق به دیگری به پرداخت ده میلیون ریال جزای نقدی محکوم نمود.
همچنین با رای دادگاه اسلحه کشف شده با استناد به ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی به نفع دولت مصادره گردید.
بر اساس ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی، بازپرس یا دادستان در صورت صدور قرار منع تعقیب یا موقوفی تعقیب باید تکلیف اشیا و اموال کشف شده را که دلیل یا وسیله ارتکاب جرم بوده و یا از جرم تحصیل شده و یا حین ارتکاب، استعمال و یا برای استعمال اختصاص داده شده است را تعیین کند تا حسب مورد، مسترد، ضبط و یا معدوم شود.
این رای در تاریخ ۱۳۹۵/۱/۹ به متهم ابلاغ گردید.