حمله پلنگ در شهرستان بویراحمد

بر اثر حمله پلنگ در شهرستان بویراحمد دو گاو اهلی کشته شدند

ارسال کننده : محمود نعیمی

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): چند روز قبل در ایام تعطیلات نوروز یک پلنگ در حوالی روستای دلی خمسیر دشت روم در شهرستان بویراحمد دو راس گاو اهلی را از پای درآورده است.
این حادثه حدود ۱۵۰ میلیون ریال به یک خانواده روستایی خسارت وارد آورده است.
یکی از افراد این روستا در گفتگو با خبرنگار بویر نیوز، ابراز امیدواری کرد برای صیانت از این گونه جانوری خسارت این خانواده روستایی توسط اداره محیط زیست پرداخت شود.
روستای دلی خمیسر از توابع بخش کبگیان در ۳۰ کیلومتر شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان بویراحمد در این باره گفت: تا این لحظه (صبح روز سه شنبه ۹۵/۱/۱۷) گزارشی در مورد حمله پلنگ به دام های اهلی در روستای دلی خمسیر به این اداره ارائه نشده است.
کامبیز حسین پور اظهار داشت: در صورت ارائه گزارش، کارشناسان اداره کل جهت بازدید و بررسی میدانی به محل مورد نظر اعزام و پس از بررسی در صورت تایید حمله پلنگ، صورتجلسه مربوطه به سازمان ارسال مرکزی خواهد شد.
سازمان حفاظت محیط زیست در تاریخ ۲۶ اسفند ماه ۱۳۹۴ از صدور بیمه نامه جامع پلنگ ایرانی توسط «شرکت بیمه ما» وابسته به بانک ملت خبر داد.
بر اساس جزئیات اعلام شده از این بیمه نامه، در صورتیکه حمله پلنگ به دو گاو اهلی در روستای دلی خمسیر شهرستان بویراحمد توسط کارشناسان محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد تایید شود، خسارات وارده به دامدار زیان دیده بر اساس ضوابط مندرج در بیمه نامه قابل پرداخت می باشد.