عاملین شکار غیر مجاز به حبس محکوم شدند

عاملین شکار میش وحشی در منطقه حفاظت شده پرور به یکسال حبس محکوم شدند

ارسال کننده : محمود نعیمی

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): اواخر سال گذشته نیروهای یگان محیط زیست منطقه حفاظت شده پرور در استان سمنان حین گشت و کنترل متوجه صدای شلیک گلوله در ارتفاعات شده و پس از چند ساعت دوربین کشی دو شکارچی متخلف را مشاهده نمودند که یک میش وحشی را شکار کرده بودند. (لینک خبر در زمان انتشار)
رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهر گفت: شکارچیان متخلف پس از پایین آمدن از ارتفاعات سوار یک خودرو شده و به قصد خروج از منطقه به راه افتادند و نیروهای محیط زیست نیز با هماهنگی و همکاری پلیس اطلاعات و امنیت سمنان، خودروی متخلفین را در یکی از جاده های اصلی متوقف نمودند.
عباس زارع اظهار داشت: در بازرسی از خودروی متخلفین لاشه یک میش وحشی کشف و ضبط و سه متهم در این رابطه دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.
…………لاشه میش وحشی کشف شده از درون خودروی شکارچیان متخلف در منطقه حفاظت شده پرور
در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه کیفری شهرستان مهدیشهر، دادگاه با توجه به گزارش مامورین محیط زیست، کیفرخواست صادره از سوی دادسرای مهدیشهر، اعترافات متخلفین، کشف گوشت شکار از درون خودروی آنها و سایر محتویات پرونده بزهکاری متهمین را محرز و مسلم دانست.
بنابراین دادگاه هر کدام از متهمین ردیف اول و دوم را به تحمل شش ماه حبس تعزیری (زندان غیر قابل خرید) محکوم نمود.
همچنین دادگاه متهم ردیف سوم را که صرفا راننده خودرو بوده و جهت انتقال دو متهم اصلی وارد منطقه شده بود به پرداخت دو میلیون ریال جزای نقدی محکوم نمود.
متهمین همچنین می بایست مبلغ یکصد میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز یک میش وحشی را به حساب دولت واریز نمایند.