۶۳ محمیه (دامگاه) در تالابهای خوزستان جمع آوری و تخریب گردیدند

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان۶۳ محمیه (دامگاه) تخریب و ۱۰ رشته تور صید دسته جمعی پرنده جمع آوری گردید.

ارسال کننده : ابوالفضل نعیمی

در جریان عملیات نیروهای یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان و شهرستان های شوش، خرمشهر، شادگان، هویزه، حمیدیه، دشت آزادگان و پارک ملی کرخه در تالاب های شادگان، هورالعظیم و بامدژ در روزهای ۱۴ ،۱۵ و ۱۶ بهمن ماه سالجاری، ۶۳ محمیه (دامگاه) تخریب و ۱۰ رشته تور صید دسته جمعی پرنده جمع آوری گردید.

 

سرپرست یگان حفاظت محیط زیست خوزستان در این باره گفت: در این عملیات گسترده ۱۸ نفر متخلف دستگیر شده و از آنها لاشه ۱۰۸ پرنده آبزی و کنار آبزی به همراه ۱۸ قبضه اسلحه شکاری و ۱۰ تور زنده گیری کشف و ضبط گردید.

حسن آقا شیرمحمدی اظهار داشت: محمیه روش صید گروهی پرندگان میباشد که در این روش صیاد در کومه ای داخل نیزار مخفى شده و با استفاده از دانه، دسته هاى پرندگان را جذب محلى میکند که دام در آن محل تعبیه شده است و سپس پرندگان را در دسته های بزرگ به دام می اندازد.

پرندگان صید و شکار شده در تالاب های مذکور عمدتا به بازار کیان اهواز منتقل شده و در این بازار به فروش می رسند.

طی هفته های اخیر نیروهای یگان محیط زیست خوزستان تلاش های گسترده ای را به منظور مقابله با تخلفات شکار و صید به خصوص صید غیرمجاز پرندگان مهاجر در تالاب های این استان آغاز نموده اند