عامل کشتار سه کل و بز وحشی در دهدشت شناسایی و به دادگاه معرفی شد

چندی قبل تصویرى از یک شکارچى متخلف در اختیار نیروهای محیط زیست شهرستان دهدشت قرار گرفت.

تصویر بعلت دلخراش بودن در ادامه مطلب قرار گرفته است

ارسال کننده : ابوالفضل نعیمی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دهدشت در این باره گفت: این تصویر متخلفی را نشان می داد که یک کل و دو بز وحشی را شکار کرده و با افتخار با لاشه شکارهاى خود عکس یادگارى گرفته بود.

سید قدرت اله علیپور اظهار داشت: پس از دریافت این تصویر، نیروهای یگان محیط زیست دهدشت تحقیقات خود را در این زمینه آغاز و پس از چهار هفته بررسی با کمک همیاران محلی صاحب تصویر را که اهل شهرستان چرام است شناسایی نمودند.

تصویری که در فضای مجازی منتشر شده و منجر به شناسایی شکارچی متخلف در شهرستان دهدشت گردید

پس از افشای هویت شکارچی متخلف، با شکایت اداره محیط زیست پرونده اى در این رابطه تشکیل و متهم به دادسرا معرفى گردید.

این متخلف با دستور مقام قضایى به دادسرا احضار شده است و در صورت عدم حضور در موعد مقرر حکم جلب وى صادر خواهد شد.

همچنین محیطبانان موفق شدند از روى شواهد و عوارض موجود در تصویر و اطلاعات دریافتی، محل دقیق تخلف صورت گرفته را در داخل منطقه حفاظت شده خاییز شناسایى کنند.

بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه  ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر کل یا بز وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است. بنابراین متخلفین می بایست مبلغ سیصد میلیون ریال به حساب دولت واریز نماید.

متهم در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی در منطقه حفاظت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهد شد