عاملین شکار غیرمجاز یک قوچ

عاملین شکار غیرمجاز یک قوچ و یک میش وحشی در شاهرود دستگیر شدند

ارسال کننده:نادرزندی

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): روز گذشته (جمعه ٩۴/١٠/١٢) نیروهاى محیط زیست استان سمنان حین گشت زنى در مناطق آزاد شهرستان شاهرود متوجه صداى شلیک سه گلوله در کوه شاهوار شدند.
رییس اداره محیط زیست شاهرود در این باره گفت: مامورین به دوربین کشى مشغول شده و پس از مدتى دو شکارچى متخلف را حین پایین آمدن از ارتفاعات مشاهده نمودند.
امامعلی فیروزپور اظهار داشت: محیطبانان در نقطه اى به کمین نشسته و در فرصت مناسب جهت برخورد قانونى با متخلفین وارد عمل شدند.
شکارچیان غیرمجاز به محض مشاهده مامورین اقدام به فرار نموده و محیطبانان نیز به تعقیب آنان پرداختند.

…….لاشه یک قوچ و یک میش وحشی کشف شده از شکارچیان متخلف در مناطق آزاد شهرستان شاهرود
در جریان تعقیب و گریز یکى از متخلفین که اسلحه به همراه داشت متوارى شده و یکى از متخلفین به همراه لاشه یک قوچ و یک میش وحشى بازداشت شد.
متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایى معرفى و با دستور قاضى روانه زندان شاهرود شد.
هویت متهم فرارى نیز کاملا شناسایى شده و طى روزهاى آینده در دادگاه حاضر شده و یا حکم جلب وى نیز صادر میگردد.
بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک قوچ یا میش وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است. بنابراین متهمین می بایست مبلغ یک دویست میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست را به حساب دولت واریز نمایند.
همچنین متهمین در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهد شد