تلف شدن ۲ قلاده گرگ خاکستری در فیروزکوه و نجات یک قلاده دیگر در لرستان

فرستنده:حسین محمودی

b3dc24eb-619e-4f4b-92ab-f33c3a62e44d-444x333

۲ قلاده گرگ خاکستری طی هفته‌های اخیر بر اثر برخورد با خودروها در فیروزکوه تلف شده اند
تلف شدن ۲ قلاده گرگ خاکستری در فیروزکوه و نجات یک قلاده دیگر در لرستان

براساس خبر سایت محیط زیست ایران، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه از تلف شدن ۲ قلاده گرگ طی هفته‌های اخیر بر اثر برخورد با خودرو خبر داده است.

رضا کرمی در انی خصوص گفته است: به علت وجود جاده اصلی ترانزیتی تهران – شمال و گذر جانوران از این جاده، متاسفانه در مناطق لاسم و امین‌آباد طی هفته‌های اخیر ۲ قلاده گرگ بر اثر برخورد با خودروها تلف شدند.
در تحولی دیگر به گزارش پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر سقوط یک گرگ خاکستری در داخل یک حلقه چاه کشاورزی در روستای هسیوند واقع در حاشیه منطقه حفاظت شده سفیدکوه لرستان، محیط بانان بلافاصله عازم محل مربوطه شدند.

کامران فرمانپور رئیس اداره محیط زیست شهرستان چگنی در این باره گفته است: تعدادی از جوانان و اهالی روستا پیش از رسیدن ما گرگ را از داخل چاه بیرون کشیده بودند و با توجه به سرمای شدید هوا پس از روشن کردن آتش، گرگ بی حال را در کنار آتش قرار داده بودند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان چگنی تصریح کرد: به دلیل سرمای هوا و تقلای بسیار زیاد برای نجات، گرگ انرژی خود را از دست داده بود و توان حرکت نداشت و اگر توسط اهالی از چاه بیرون کشیده نمی شد به احتمال فراوان تا رسیدن نیروهای محیط زیست دوام نیاورده و تلف میشد.