عامل کشتار بیرحمانه دو بزغاله وحشی در ارتفاعات ارجمند فیروزکوه دستگیر شد

ارسال کننده خبر محمود نعیمی
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): روز گذشته (جمعه) در دومین روز از آغاز ماه مبارک رمضان، ساعت ۶ صبح نیروهای یگان محیط زیست شهرستان فیروزکوه مستقر در سرمحیط بانی ارجمند متوجه صدای شلیک گلوله در ارتفاعات شدند.
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست فیروزکوه در این باره گفت: مامورین پس از تماس با سایر واحدها و درخواست نیروی کمکی، جهت بررسی موضوع به سمت ارتفاعات حرکت کردند.
محمد فریدی اظهار داشت: محیط بانان حین جستجو با لاشه یک بزغاله وحشی مواجه می شوند که بیش از چند ساعت از مرگ آن نگذشته است.
مامورین در همان مسیر به جستجو ادامه داده و حین دوربین کشی یک فرد مسلح را در ارتفاعات مشاهده می کنند.
محیط بانان با زبان روزه ساعت ها پیاده روی کرده و به صورت نامحسوس خود را به فاصله بسیار نزدیک شکارچی متخلف می رسانند.

تصویر: لاشه دو بزغاله وحشی به همراه اسلحه شکاری، مهمات و ادوات شکار کشف شده از شکارچی متخلف
محمد فریدی اظهار داشت: متخلف در حالیکه در سایه یک درخت مشغول استراحت بوده و متوجه حضور مامورین نشده بود، توسط محیط بانان خلع سلاح و بازداشت می شود.
در بازرسی از متهم لاشه یک بزغاله وحشی پوست کنده شده، یک قبضه اسلحه کمرشکن تک لول دارای جواز حمل، پنج فشنگ غیرمجاز چهارپاره، ۲ فشنگ ساچمه زنی، یک دوربین چشمی و یک تیغه چاقو کشف و ضبط گردید.
متهم در بازجویی ها اعتراف نمود که پس از شلیک با چهارپاره به سمت بزغاله ها یکی از آنها درجا تلف شده ولی بزغاله دوم پس از مجروح شدن فرار کرده و وی موفق به پیدا کردن بزغاله دوم نشده است.
شکارچی متخلف در کمال ناجوانمردی و بی رحمی دو بزغاله بسیار کوچک را هدف گلوله چهارپاره قرار داده بود، بطوریکه وزن گوشت بدست آمده از بزغاله پوست کنده شده تنها ۲ کیلو و ۳۰۰ گرم بوده است.
تصویر: لاشه دو بزغاله وحشی به همراه اسلحه شکاری، مهمات و ادوات شکار کشف شده از شکارچی متخلف
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست فیروزکوه گفت: متهم دستگیر شده از شکارچیان حرفه ای و بومی منطقه است که پیش از این تعداد دیگری از اعضای خانواده وی توسط مامورین دستگیر شده بودند.
متهم شب گذشته را در کلانتری بازداشت بوده و صبح امروز (شنبه) به همراه صورتجلسه تنظیم شده به مراجع قضایی معرفی گردید.
شکارچی متخلف مبلغ ۳۶ میلیون ریال ضرر و زیان وارده به محیط زیست را صبح امروز به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمود.
فریدی گفت: متهم می بایست از بابت شکار غیرمجاز جانوران وحشی در دادگاه محاکمه شود و این اداره نیز از مقام قضایی تقاضا نموده است تا مجوز اسلحه متهم ابطال و سلاح وی به نفع دولت مصادره شود.