کشف یک اسلحه ژ۳ ، یک برنو غیرمجاز و لاشه دو بز وحشی در سفیدکوه خرم آباد

 ارسال کننده خبر نادر زندی
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): اوایل هفته گذشته به دنبال شنیده شدن صدای شلیک گلوله در منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد محدوده تنگ فره وش، موضوع از طریق همیاران محیط زیست به محیط بانان منتقل شده و بلافاصله سه اکیپ از نیروهای یگان محیط زیست عازم منطقه شدند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان در این باره گفت: دو اکیپ از محیط بانان پیاده راهی ارتفاعات شده و یک اکیپ نیز با خودور در پایین منطقه به گشت زنی مشغول شدند.
مهرداد فتحی بیرانوند اظهار داشت: مامورینی که عازم ارتفاعات شده بودند تا زمان تاریک شدن هوا موفق به مشاهده متخلفین نشدند اما در ساعت ۹٫۳۰ شب نیروهای گشت سیار در یکی از خروجی های منطقه به یک خودروی پیکان مشکوک شدند.

مامورین شرکت کننده در عملیات بهمراه یک جنگی اسلحه ژ۳ و یک اسلحه برنو با لول ژ۳ کشف شده از متخلفین
مامورین به خودروی مذکور دستور ایست دادند اما راننده پیکان بدون توجه به فرمان ایست محیط بانان متواری گردید.
محیط بانان به تعقیب خودوری متخلفین پرداخته و پس از حدود پنج کیلومتر تعقیب و گریز اتومبیل پیکان را متوقف نمودند.
سرنشینان پیکان که چهار نفر بودند با دو اسلحه ژ۳ و یک اسلحه برنو از خودرو پیاده شده و با سه محیط بان درگیر شدند. ملخلفین ابتدا سعی داشتند مامورین را خلع سلاح کنند.
…..تصویر: لاشه دو بز وحشی کشف شده از شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
پس از مدتی درگیری فیزیکی و زد و خورد، محیط بانان یک نفر از متخلفین را دستگیر و به خودروی محیط زیست منتقل نمودند اما سه نفر دیگر پس از شلیک چندین گلوله با اسلحه جنگی ژ۳ به سمت مامورین، خودروی پیکان را رها کرده و با پای پیاده متواری شدند.
متهمین قصد داشتند اسلحه ها و سایر مدارک جرم را از صحنه دور کنند که با مقاومت محیط بانان مواجه شده و صرفا توانستند که قبضه اسلحه ژ۳ و یک خشاب ژ۳ را به همراه خود ببرند.
در بازرسی از خودروی پیکان یک قبضه اسلحه جنگی ژ۳ دوربین دار ، یک قبضه اسلحه برنو دارای مجوز که لول آن تعویض شده و قابلیت شلیک با فشنگ ژ۳ را داشت ، لاشه دو بز وحشی ، سه کوله پشتی ، ۳۰ عدد فشنگ ژ۳ ، دو دوربین چشمی و دو تیغه چاقو کشف و ضبط گردید.
مامورین شرکت کننده در عملیات بهمراه یک جنگی اسلحه ژ۳ و یک اسلحه برنو با لول ژ۳ کشف شده از متخلفین
متهم دستگیر شده به همراه خودروی پیکان، اسلحه ها، لاشه های شکار و سایر مدارک جرم به پاسگاه محیط بانی منتقل شده و متخلف صبح روز بعد به مراجع قضایی معرفی گردید.
متهم در جریان بازجویی ها ضمن اعتراف به شکار غیرمجاز دو بز وحشی، هویت همدستان خود را نیز فاش نموده و انجام شکار را نیز شخصا به عهده گرفت.
پس از آن سه متخلف فراری نیز به دادگاه احضار شده و متهم دستگیر شده نیز با دستور قاضی تا زمان بازداشت سه متخلف فراری روانه زندان گردید.
تاکنون یکی از متهمین فراری خود را به دادسرا معرفی نموده و ۲ نفر دیگر به همراه یک اسلحه ژ۳ و یک خشاب ژ۳ همچنان متواری هستند.
حکم جلب دو متخلف فراری نیز از سوی دادسرا به پاسگاه انتظامی شهرستان محل سکونت ابلاغ شده است و با توجه به شناسایی دقیق محل سکونت و رابطه فامیلی بین متخلفین، آنها نیز بزودی دستگیر شده و یا خود را به دادسرا معرفی خواهند نمود.