کشف پوست یک پلنگ در تهران با گزارش یکی از مخاطبین دیده بان

 ارسال کننده خبر محمود نعیمی
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: دو روز قبل یکی از مخاطبین دیده بان عکس و گزارشی مبنی بر مشاهده پوست پلنگ در ویترین یک فروشگاه در شمال شهر تهران را از طریق ایمیل و پیام خصوصی به این پایگاه خبری ارسال نمود.
پس از دریافت این پیام موضوع به فرماندهی یگان محیط زیست استان تهران منتقل و بلافاصله در برنامه نیروهای این یگان قرار گرفت.
.عکسی که توسط یکی از مخاطبین از ویترین فروشگاه مذکور تهیه و برای پایگاه خبری دیده بان ارسال شده است
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در این باره گفت: محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست طی چند ساعت پس از دریافت گزارش راهی محل مربوطه شده و جهت برخورد قانونی با مالک فروشگاه وارد عمل شدند.

نقی میرزاکریمی اظهار داشت: از فروشگاه مذکور یک تخته پوست پلنگ نسبتا تازه کشف و یک نفر در این رابطه بازداشت شده و تحت بازجویی قرار گرفت.
متهم در اعترافات خود عنوان نمود که پوست متعلق به پلنگ ایرانی است و آن را ۲ سال قبل در استان مازندران خریداری کرده است.
…………………پوست پلنگ کشف شده پس از انتقال به اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران
وی ضمن قبول اتهام وارده مبلغ ۵۰ میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از حذف یک پلنگ از طبیعت را واریز نموده و سپس به همراه پرونده متشکله به مراجع قضایی معرفی گردید.
برابر قوانین و مقررات، خرید و فروش، نگهداری و عرضه جانوران وحشی زنده و مرده و اجزای آنها بدون مجوز سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع می باشد.
…………………پوست پلنگ کشف شده پس از انتقال به اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران ضمن قدردانی از اقدام شایسته این شهروند مسئولیت پذیر، از مردم خواست تا در صورت مشاهده موارد مشابه و تخلفات شکار و صید و تخریب محیط زیست موضوع را به یگان حفاظت محیط زیست استان تهران اطلاع دهند.