استفاده از مازوت در نیروگاه شهید رجایی قزوین یکی از معضلات بزرگ استان قزوین است

فرستنده:حسین محمودی

download

درخواست از وزارت نفت برای تامین گاز مورد نیاز نیرو‌گاه‌ها
خبرگزاری تسنیم: معاون رئیس جمهور در قزوین گفت: مصرف مازوت در نیروگاه‌ها از نظر ایجاد آلودگی زیست محیطی بسیار سنگین است،ازین رو ما از وزارت نفت برای تأمین گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها درخواست کرده‌ایم که در این زمینه اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، معصومه ابتکار عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استفاده از مازوت در نیروگاه شهید رجایی قزوین یکی از معضلات بزرگ استان قزوین بوده که در حال حاضر چاره‌ای نداریم ‌و این مشکل بسیاری از نیروگاه‌های کشور است.
معاون رئیس‌جمهور افزود: مصرف مازوت در نیروگاه‌ها از نظر ایجاد آلودگی زیست محیطی بسیار سنگین است و ما از وزارت نفت برای تأمین گاز مورد نیاز نیروگاه ها درخواست کرده ایم که در این زمینه اقدام کند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: وزارت نفت و وزارت نیرو باید به صورت جدی پیگیر این قضیه باشند و هر چه سریع تر کاستی های موجود در این زمینه را برطرف کنند.


ابتکار با اشاره به کاستی های موجود عنوان کرد: عمده مشکل در این راه علاوه بر مسائل فنی طرح، تأمین گاز مورد نیاز در فصل زمستان و زمان اوج مصرف است که باید زیر ساخت های این کار فراهم شود.
وی درباره مشکل آلودگی کارخانه سیمان آبیک در استان قزوین، گفت: صنایع مختلف از جمله صنعت سیمان ملزم به رعایت استانداردها هستند و سازمان به جهت اختیارات قانونی هیچ منعی در برخورد با واحدهای آلاینده ندارد و مرحله اول این کار با تذکر انجام می شود.
معاون رئیس جمهور عنوان کرد: استان قزوین ظرفیت الگو سازی را در حوزه زیست محیطی در زمینه های مختلف دارد که یکی از آن‌ها با توجه به صنعتی بودن استان قزوین الگوشدن در بخش صنایع است.
ابتکار با اشاره به انتخاب قزوین به عنوان دبیرخانه مجمع شهرهای اسلامی اظهار کرد: الگوی شهر اسلامی سازگار با محیط زیست یعنی شهری که شاخصه آن پاکیزگی است، که این موضوع باید در دستور کار مدیران شهری قزوین قرار گیرد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: مدارس محیط زیست یکی دیگر از طرح های الگویی استان قزوین است که 4 مدرسه برای این طرح در قزوین پیش بینی شده و یکی از آن‌ها امروز افتتاح شد.