هوای پایتخت مرز هشدار را رد کرد/ اراک در شرایط هشدار

فرستنده:فاطمه تابع بردبار

هوای تهران امروز برای تمام گروهها ناسالم است. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: هوای اراک برای سومین روز متوالی در شرایط هشدار…

هوای تهران امروز برای تمام گروهها ناسالم است.

به گزارش خبرآنلاین، شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرده شاخص ذرات معلق کمتر از ۲٫۵ میکرون است که با ۱۰ واحد افزایش نسبت به روز گذشته ۱۵۵ است.

همچنین شاخص منوکسید کربن ۵۵ و در شرایط سالم، آلاینده ازن ۲۳ و در شرایط پاک، دی اکسید نیتروژن ۸۴ و در شرایط سالم و دی اکسید گوگرد ۳۸ و در شرایط پاک است. در حال حاضر شاخص ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون هم ۹۱ و در شرایط سالم است.

در این شرایط توصیه می شود کودکان، سالمندان و بیمارستان قلبی و ریوی از تردد غیرضروری خودداری کنند.

org-z13920381341dd3680fc708485ab883181816a1a875427bb8b8

همچنین در خبری دیگر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: هوای اراک برای سومین روز متوالی در شرایط هشدار است.

«امیر انصاری» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس آخرین آمار و اطلاعات به دست آمده از مرکز پایش کیفیت هوای شهر اراک، امروز غلظت آلاینده های ذرات معلق و دی اکسید گوگرد بالاتر از استاندارد زیست محیطی است.

وی بیان کرد: ساعت ۹ صبح امروز (دوشنبه) غلظت دی اکسید گوگرد در شهر اراک به ۵۳ واحد و غلظت ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون به ۱۴۰ واحد رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: استاندارد دی اکسید گوگرد ۶۰ واحد و گرد و غبار ۳۷ میکروگرم بر متر مکعب است.

انصاری اظهار کرد: با توجه به آلودگی هوا، گروه های آسیب پذیر از جمله سالمندان، کودکان، زنان باردار و افراد دارای نقص سیستم ایمنی، از تردد در خیابان ها خودداری کنند.

شهر اراک از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۶ روز آلوده را سپری کرده است.