کشف ۳۴ هزار مورد تخلف توسط یگان حفاظت محیط زیست

تجارت‌نیوز

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور گفت: در سال گذشته بیش از ۳۴ هزار مورد کشفیات یگان حفاظت محیط زیست به ثبت رسیده است. 2اردیبهشت

به گزارش تجارت‌نیوز، جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست، در جمع مدیران محیط زیست کشور در شیراز از کسب رتبه نخست محیط زیست فارس در حوزه کشفیات صید و شکار و برخورد با متخلفان محیط زیست خبر داد و افزود: استان‌های خراسان رضوی و مازندران در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

محبت‌خانی اشراف کامل بر عرصه‌های محیط زیست از سوی یگان حفاظت را یک نقطه قوت در سطوح همه استان‌ها دانست و ادامه داد: سال گذشته رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به‌طور مستقیم در ملاقات با پاسگاه‌ها و محیط‌بانان ۱۸۳ مورد مراجعه مستقیم به این مناطق داشته است، این نظارت مستقیم و بی واسطه قطعا در افزایش ضریب حفاظت مناطق تاثیر گذار است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست، از مدیران محیط زیست تمامی استان‌های کشور خواست تا از قاچاق حیات وحش از جمله گونه در معرض خطر انقراض جلوگیری کنند و ادامه داد: همه عملکردها در مناطق تحت مدیریت تحت رصد و پایش قرار دارد و با متخلفان برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۳۴ هزار مورد کشفیات یگان حفاظت محیط زیست به ثبت رسیده است و این افزایش ۹ درصدی بیانگر موفقیت یگان حفاظت محیط زیست است.