پلمپ یک واحدآلاینده در فیروزکوه/تحویل یک بهله عقاب شاهی به محیط زیست شهریار

خبرگزاری ایرنا

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه از پلمب یک واحد غیرمجاز آلاینده در پی شکایت احدی از شهروندان این شهرستان مبنی بر انتشار بوی نامطبوع توسط کارشناسان این اداره خبر داد. 26 فروردین

به گزارش ایرنا از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، داریوش فرخی روز یکشنبه اظهار داشت: پس از شناسایی یک واحد آلاینده فعال توسط کارشناسان این اداره، با صدور اخطاریه های قانونی نسبت به غیرمجاز بودن و عدم مجوز قانونی برای ادامه فعالیت این واحد اقدام شد.

این مسئول افزود: پس از بی توجهی مسئول واحد به اخطاریه های صادره، با اخذ دستور قضایی این واحد آلاینده پلمب و تعطیل شد.

وی خاطرنشان کرد: براساس قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست هر واحد آلاینده باید پس از دریافت اخطاریه ظرف مدت زمان مشخص شده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به توقف فعالیت آلاینده تا زمان رفع آلایندگی اقدام کند، در غیر این صورت، محیط زیست از ادامه فعالیت آنها جلوگیری خواهد کرد.

تحویل یک بهله عقاب شاهی به محیط زیست در شهریار

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار نیز از تحویل یک بهله عقاب شاهی توسط شهروندان دوستدار محیط زیست به این اداره خبر داد.

پلمپ یک واحدآلاینده در فیروزکوه/تحویل یک بهله عقاب شاهی به محیط زیست شهریار

سپیده وجیهی روز یکشنبه در این باره اظهار داشت: در پی تماس تلفنی توسط یک شهروند دوستدار محیط زیست، مبنی بر یافتن یک بهله عقاب شاهی با بال شکسته که قادر به پرواز نبوده ماموران اجرایی این اداره ضمن حضور در محل، پرنده مذکور را تحویل گرفتند.

وی با اشاره به اینکه پرنده مذکور به علت آسیب دیدگی امکان بازگشت و رهاسازی در طبیعت را نداشت، خاطرنشان کرد: پرنده مذکور به منظور نگهداری موقت و تیمار، به مرکز بازپروری حیات وحش پردیسان منتقل شد تا پس از بهبودی و توان پرواز به دامان طبیعت بازگردد.