سه گروه متخلف شکار و صید تحویل مراجع قضایی اصفهان شدند

خبرگزاری ایرنا

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: سه گروه متخلف شکار و صید در مناطق حفاظت شده قمصر، برزک و پارک ملی موته در یک ماه اخیر، دستگیر و تحویل مراجع قضایی استان شدند. 26 فروردین

علیرضا غلامی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برخی از ابزارهای شکار و صید مانند اسلحه گلوله‌زنی، فشنگ و دوربین چشمی از این متخلفان کشف و ضبط شدوی با بیان اینکه نیروهای یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در تعطیلات اخیر و از ۱۵ اسفند گذشته تا ۱۵ فروردین امسال در آماده باش کامل بودند، اظهار کرد: حدود ۲۲ دستگاه خودروی عملیاتی و کل نیروهای فنی این اداره کل در مدت مذکور و به‌طور شبانه روزی در مناطق تحت مدیریت گشت کنترل داشتند.

غلامی با اشاره به فصل بارداری حیات وحش و رویش گیاهان تاکید کرد: اواسط بهمن تا اواسط خرداد برای حیات وحش، مراتع و زیستگاه‌ها یکی از شکننده‌ترین زمان‌هاست و از افرادی که به طبیعت مراجعه می کنند، تقاضا داریم حساسیت این بازه زمانی را برای طبیعت درک کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان تصریح کرد: هرگونه به هم خوردن آرامش جانداران در فصل بارداری حیات وحش می‌تواند این جریان را مختل کند و حتی به تلف شدن جنین منجر شود.

غلامی افزود: ورود و خروج به مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست در این بازه زمانی تا حد ممکن کنترل می‌شود تا در مراتع و مناطق حساس ترددی صورت نگیرد و این بازه زمانی حساس به سلامت سپری شود.

وی با اشاره به رده‌بندی مناطق تحت مدیریت و نظارت حفاظت محیط زیست اظهار داشت: همه این مناطق، محدوده‌های امنی دارند که ورود و خروج در آنها ممنوع است ولی محدوده هایی هم که امن نیست تحت کنترل قرار دارد تا بازدیدکننده‌ها در مسیرهایی تردد یا اتراق کنند که مشکلی برای طبیعت پیش نیاید.

غلامی از مردم درخواست کرد در ماه‌های فروردین و اردیبهشت به مناطق امن و حساسی که اعلام شده است نروند و گفت: به مردم توصیه می کنیم که در این ماه ها در مناطقی که پوشش گیاهی ضعیف‌تری دارند تردد کنند تا طبیعت کمتر دچار آسیب شود.

به گزارش ایرنا، پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه‌قاضی، قمیشلو و موته، پناهگاه حیات وحش عباس آباد، خارو و کوه بزرگی و یخاب، منطقه حفاظت شده کرکس، کهیاز، قمصر و برزک و دالانکوه، اثر طبیعی ملی سپاهان، تالاب بین المللی گاوخونی، مناطق چهارگانه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اصفهان هستند.