کیفیت هوای ناسالم همچنان حاکم بر خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: کیفیت هوای شهرستان‌های بیرجند، سرایان و نهبندان در وضعیت ناسالم و بسیار ناسالم قرار گرفت.24 تیر
کیفیت هوای ناسالم همچنان حاکم بر خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ این روزها در خراسان جنوبی کمتر شاهد روزهای پاک و سالم و آسمانی آبی هستیم چرا که شدت و خیزش بادهای ۱۲۰ روزه به اوج خود رسیده و کیفیت هوای استان وضعیت خطرناک را نیز رد کرده است.

این روزها خراسان جنوبی به تلی از خاک مبدل شده و کمتر کسی به ویژه گروه های حساس قادر به بیرون آمدن از خانه نیستند.

وضعیت ناسالم و بسیار ناسالم و خطرناک و حتی فراتر از خطرناک در خراسان جنوبی براساس ایستگاه های پایش هوا به بیش از یک ماه رسیده و گویا این روزها روزهای آسمانی تیره و تار خراسان جنوبی ست و مه ناشی از گردو غبار این استان را فرا گرفته است.

آن طور که اسدالله حاتمی، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی امروز به رسانه ها اعلام کرد: بر اساس شاخص لحظه‌ای ۷ صبح، وضعیت هوای سرایان با شاخص ۲۱۵ بسیار ناسالم، شهرستان نهبندان با شاخص ۱۷۷ در وضعیت ناسالم و شهرستان بیرجند با شاخص ۱۴۴ ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفتند.

وی توصیه کرد: در هنگام آلودگی همه افراد جامعه و به طور ویژه سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری‌های قلبی و عروقی و تنفسی از تردد غیر ضرور در فضای باز خودداری کنند.