بیت‌المال در پارک جنگلی یاسوج در حال از بین رفتن است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، استان کهگیلویه و بویراحمد ۷ منطقه حفاظت شده دنا با وسعت ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار، دنای شرقی با وسعت ۲۸ هزار و ۲۰۲ هکتار، خاییز سرخ با مساحت ۳۳ هزار و ۲۳۵ هکتار، خامی با وسعت ۲۵ هزار و ۶۷۱ هکتار، دیل با ۱۰ هزار و ۳۸۱ هکتار، سولک با ۲ هزار ۴۲۸۷ هکتار و سیوک با ۱۲ هزار ۸۵۸ هکتار دارد و بر زیبایی‌های طبیعی این استان در جنوب غربی افزوده است.

بیت‌المال در پارک جنگلی یاسوج در حال از بین رفتن است/ تقاضای محیط زیست برای یک بنای نصف و نیمه

اما مرکز کهگیلویه و بویراحمد با داشتن این امکانات فاقد موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی است، در همه دولت‌ها هم این موضوع مطرح می‌شود اما کار خاصی صورت نمی‌گیرد در حالی که احداث این موزه می‌تواند به جذب بیشتر گردشگر در استان کمک کند.

 

در همین خصوص اسلام جاودان‌خرد با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد فاقد موزه تاریخ طبیعی است، گفت: در سفر رئیس سازمان محیط زیست مقرر شد در این زمینه با محیط زیست استان همکاری شود اما متاسفانه دستگاه‌‌های استانی همکاری ندارند و میان این دستگاه و آن دستگاه در حال چرخش هستیم.

وی عنوان کرد: بنایی با ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی در پارک جنگلی یاسوج با زیربنای دو هزار متر مربع در حد فنداسیون نصف و نیمه راه شده و بیت المال در این مکان در حال از دست رفتن است.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: درخواست می‌کنیم این مکان برای ساخته موزه تاریخ طبیعی در اختیار محیط زیست قرار داده شود تا در زمره پروژه‌های دور دوم سفر هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد قرار گیرد.

وی عنوان کرد: با توجه به گردشگرپذیر بودن استان احداث موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی موجب توسعه استان و رشد گردشگری می‌شود.