پالایش تالاب انزلی تا 5 سال ادامه می یابد

ارسال کننده خبر حسین محمودی

پالایش تالاب انزلی تا 5 سال ادامه می یابد

سفیر ژاپن گفت: در پروژه پالایش تالاب انزلی ما با سازمان‌های همتا نظیر اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان همکاری خواهیم داشت و در کمیته مدیریت تالاب انزلی فعالیت‌های حفاظتی تالاب را بررسی و تصمیم گیری می کنیم.

کوجی هاندا، سفیر ژاپن در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه گیلان، در خصوص هدف سفر خود به گیلان اظهار کرد: ما از طریق تیم کارشناسی جایکا در حفاظت تالاب انزلی همکاری داشتیم اما تا امروز فرصت دیدار از این منطقه زیبا را نداشتم و امروز به اینجا آمدم تا از فعالیت های پروژه بازدیدی داشته باشم.

وی با بیان اینکه این پروژه از اردیبشهت ماه سالجاری آغاز شده و تا 5 سال ادامه خواهد داشت، افزود: در پروژه پالایش تالاب انزلی ما با سازمان‌های همتا نظیر اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان همکاری خواهیم داشت و در کمیته مدیریت تالاب انزلی فعالیت‌های حفاظتی تالاب را بررسی و تصمیم گیری می‌کنیم و از سال آینده فعالیت‌های عملیاتی را آغاز می نماییم.

در ادامه هیتوشی واتانابه، کارشناس اکولوژی حفاظت تالاب در پاسخ به این سوال که تفاوت حفاظت تالاب در ژاپن و ایران چگونه است؟ گفت: در کشور ژاپن تاکنون تقریباً نیمی از تالاب‌ها از بین رفته ولی نیمی دیگر با تکنولوژی های روز دنیا و علم مدرن در حال حفاظت است، در ایران حفاظت انجام می‌شود اما کافی نیستش